Luahan Hati Seorang Wanita

  1. Sensitif
    Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.
  2. Cerewet
    Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang 2 ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.
  3. Halus
    Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.
  4. Ikhlas
    Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.
  5. Korban
    WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.
  6. Prihatin
    Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.
  7. Manja
    Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI, namun juga sesama kaum.
  8. Ego
    WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.
  9. Cinta
    CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.
  10. Seks
    SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkannya.

“Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung dan bukan sebagai pemusnah. WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari. Maka lelaki haruslah memahami HATI dan PERASAAN WANITA”

Wallahu a’lam

Lihat menarik:

Seorang bapa kepada 3 cahaya mata yang comel & manja. Pendiam tetapi penyayang. Gemar menulis perisian aplikasi web & sukakan sukan adrinalin. Connect with ImamKhalid on Facebook, Google+, Twitter and YouTube.

Komentar

comments

26 thoughts on “Luahan Hati Seorang Wanita”

      1. bukan sensitif tetapi lelaki yang x pandai menghargai perempuan serius ada atas dunia nie..x gitu?hehe.komen jer..tapi mulut memang puaka..sooorii

      2. kadang2 tak faham jgk ngan lelaki ni…..walau camne pun hati seorag perempuan mmg halus dan mudah terluka….kegembiraan yg paling bernilai adalah apabila dirinya dihargai oleh seorang lelaki…..

  1. hai…….urm hati perempuan nie sangat lembut and mudah sgt terguris.. ntah lah masih ada lagi lelaki yg tak pernah bersyukur dgn kelembutan seorang wanita… insan terluka

    1. memang hati perempuan lembut dan mudah terguris.
      perasaan perempuan yg bersifat keibuan.

      sikap perempuan jgk dapt menjinak kan llki yg kasar.

      sekarang bukan banyak llk yg mempermainkan perempuan tapi sebaliknya.
      seya mengaku perempuan adalh sangat istimewa…saya sendiri berubah kerana perempuan. perempuan bukan untuk dikasari,di khianati,atau dipermainkan.

      perempuan pelengkap pada llki,apa yg kekurangn perempuan ada pada llk.
      apa yg llki mampu buat untuk perempuan?
      llk sanggup gadaikan nyawa demi org yng disayng.tidak fikirkan tengtang diri sendiri walaupun dalam keadaan susah.

      llk dan perempuan jauh bezanya. kalau perempuan dapat menjaga hati llk.die dapat kawal emosi llk tu sendiri.

      tapi kebanyakan perempuan tak fikirkan kelebihan diri sendiri,
      sama jugak seperti llk.llki lebih cepat mengalah kalu perempuan yg membelai peasaan llk tersebut.

      llk hanya puas dengn satu syarat je jika die benar2 syangkn pasangan die.
      tak lebih dari tu.llk amat suka jka perempuan menjaga diri llk dari segi perasaan.

      ini semua dari pendapat saya.

      ada certain perempuan juga yg permainkan llk yg jujur dalm hunbungn die,sebb perempuan cepat jemu dgn llk.

      1. tapi sy sbgai seorng wanita x pernah rasa d hargai oleh suami sy die sggup lakukn pa sja untk kpuasan hatinya tmasuk mmisahkn sy dgn ank sya yg bru berusia 1 thun dr sy ibunya sndri knp ada jga llki mcm 2…sy slma ni xprnh bpisah dgn ank sy walau ssaat pon.. tp die tgamak wat mcm 2 dkt sy knp apa slh sy die mhukum sy mcm ni..sy rindukn ank sy..rindu sgt2…die x tpkr ka apa prasaan ank sy yg msh kecil dan xthu bkata2..mesti dlm hati ank sy bkata adik rindu ummi…ummi mana..nape ummi tggalkn adik…sy dpt mrasakn suara halus anak sya mraung…skrg sy hny bserah kpda tuhan beriknlah ksedaran kpda suami sy untuk sedar n insaf ats pa yg telah die lakukn kpda sy dan ank sy…

  2. walauapapun yang berlaku..perempuan harus kuat pada zaman sekarang nie x boleh terlalu suka menangis dan bergantung pada lelaki..kerana kita juga boleh berdikari..selembut perempuan tetapi tangannya lah yang mampu mengoncang dunia..salam ukhuwah buat semua

  3. perempuan hanya ingin dicintai dan mencintai..sebab itu rmai prempuan yang terluka apabila cinta putus di tengah jalan..perempuan sungguh lembut hatinya..tapi juga sgt tbah apabila mnghadapi masalah..apabila mereka mencintai seorg lelaki..maka cinta nya diberi sepenuh seikhlas hati,setia dan tak akan pernah sesekali pun ingin membuat perkara yang tidak disukai oleh insan yang mereka sayangi..perempuan x salah bila mereka slalu memikirkn bkan2 terhadap insan y mereka sayangi..kerana lebih byak cerita atau kisah wanita ditipu oleh kaum adam saban hari di tersiar di televisyen dan radio..kes rogol dan suami curang..jangan salahkan perempuan apabila memikrkan perkara yg bkan2 pada insan yang y mereka sayangi..perempuan apabila berfikiran begitu tak semestinya mereka tak percaya tapi..inilah perempuan..tp sekarang..ramai lelaki mempermainkan perempuan tapi ingatlah wahai lelaki..lelaki bkan segala2nya dalam hidup perempuan..jangan pernah pandang rendah terhadap perempuan..jika kamu sudah menemui yang terbaik wahai llk,jgalah dia..cinta sejati muncul sekali shaja dalm hidup kita..jangam pernah sia2kan dia..itu pendapat saya.- kim -

    1. prmpuan sgt pnting bg khdupan llki,,llki amt mnghrapkn prpmuan thu mnjg hak dn btas2 prgaulan ,,sjhat mna pn llki ,llki psti mhukn istri yng trbaik utknya,,tp klau sbliknya ,prmpuan itu dah xda nilai lngsung d mta stiap llki,llki xpnh brhnti mmsan n mnshti agar mruah tu d jga sbaiknya,,,krna dlam ssbuah kuarga mruahnya trltak pd sorng prmpuan,fkir kan lah
      prpmpun hrus mmainkan prnan sbg seorng istrii dgn sbaik mngkin krna d stu lah trltak sgla kbhgiaan ,,dn jg sblikknyeee

  4. wanita adalah berjiwa lembut..namun jangan lah sesekali mengambil kesempatan keatas dirinya..mungkin wanita mudah untuk jatuh hati tetapi untuk mendapatkan cinta sejati adalah sangat sukar..sekiranya wanita telah menemui cinta sejatinya sampai mati pun cintanya tetap satu..meskipun tiada siapa yang pernah mengetahuinya..namun sebelum kita hendak mencintai seseorang hendaklah kita mencintai diri kita sendiri terlebih dahulu dan sebelum kita mencintai diri kita pastikan kita mencitai Allah s.w.t terlebih dahulu untuk mendapatkan keredaannya..

  5. ssh untuk mendptkan cinta yg sejati dr seorg insan yg bernama llki. tak tahu lah diaorg ni buta hati ke buta mata ke? kdg2 ppuan sggup berkorban apa shj utk org yg dia syg. sggup bersusah payah utk mengharungi hidup bersama insan yg dia cintai.. tp bila seng mudh sj dia tggl kan. tp ppuan hati dia mmg lmbut, bila dipujuk cair mcm coklat. cuba kalau kita buat hati kaum llki terluka sikit.. dia punya musuh mcam kita ni buat salah yg bert.

  6. knp hti ku sering dkecewkan!! ak xpnh rse dhrgai! knp? ak amt tertekan!!ak rse hdop ni derita!! knp dia x hrgai ak.. ap yg ak peru lakukan. dia sllu mnykiti hti ku!! malah dia juga pernah memukul ku..
    ak tllu mnyayangi drinya!! ak cinta kn die! ak bkorban mcm2 utk die..
    knp lelaki ini tidak mmhami perasaan wanita :(

  7. Aassalamualaikum..

    Apa yang diperkatakan ini semua betul… Tapi selagi masing-masing menyalahkan pihak lain dan menunjukkan keburukan masing-masing lain, persefahaman tidak akan terjadi malah semakin parah. Saya juga sering disakiti oleh kaum lelaki dan terpaksa menelannya dengan redha. Sukar untuk saya menyalahkannya kerana mereka kekurangan pengetahuan dan pemahaman tentang hati wanita. Hari ini hatiku menangis dan hancur lagi.

    Pada pendapat saya, sepatutnya artikel seperti ini adalah wajib untuk tatapan kaum lelaki supaya lebih memahami wanita. Dan wanita pula wajib untuk membaca artikel2 luahan hati lelaki untuk dihayati. Saling memahami baru kekal kasih-sayang.

    Terima kasih bagi kaum adam yang melayari laman seperti ini kerana anda telah berusaha untuk memahami hati wanita, kemudian ikhtiarlah untuk mendapatkan hasil yang baik.

    D – doa
    U – usaha
    I – ikhtiar
    T – tawakal

    -salam-

  8. betape beruntung mnjadi seorg wanita..
    sentiase dicintai dan berhak untuk mencintai..
    mahkote wanita tak boleh ditukar ganti..
    mahkote kte hanye untuk seorg insan bergelar suami..
    tpi apekan daye bler nafsu menguasai diri..
    mahkote dlu yg ku junjung,,kini tidak lagi bererti..
    andai mase boleh ku dikembali..
    ingin sekali ak menidakkanmu wahai lelaki..
    tolong lah mengerti..
    kurasa kini hidupku tidak bererti..
    ku mohon petunjuk mu YA RABBANI..
    agar ku temu kembali pancaranmu ILLAHI..:(

  9. Assalamualikum pada sahabat2 sekelian. Uda nak mintak pandangan sahabat2, apa yang nak Uda buat pada buah hati Uda sedang merajuk. Call tak mau angkat, sms tak balas. Nak jumpa macam mana tak angkat caii. Apa agaknya kehendak wanita dalam setuasi Uda ni ye.. Uda da beri tau kat buah hati tu yang Uda akan masuk meminang pada ulang tahun dia 16 Sep. 2011. Uda tak perasan pulak kesilapan tu kat mana. Nak kata ada pasangan lain… memang tak ada. Sebelum ni tiap2 malam keluar makan bersama. Uda sayang sangat kat dia. Tolong la Uda nak sangat tau pandangan sahabat2. Terima kasih.

  10. Susah seorang lelaki nak memahami wanita..wanita ajer yg ambik berat pasal lelaki..lelaki buat tak tahu jer…

  11. Memanglah bOlih kau kata begitu..
    Kerna akU lelaki tidak rUgi apa apa..
    Kalau aku boleh kau memang tidak boleh..
    Kerna lelaki jUga ada hati yang bOleh membelah lautan..
    Orang bOleh melihat memakai mata..
    Tetapi Org buta mengambil masa uNtuk melihat memakai hati….

    wahai wanita sebnyak2 org lelaki yang kau perbodohi…
    Ada seorang yang pasti mencabut pedang di dalam gua yang penuh kesakitan yang tidak ada satu lelaki pun yang boleh mencabutnya.. Iaitu org yang terpilih.
    Berhati hati laH dengan lelaki iTU. (Aku lelaki yang bukan bodoh.dan akU lelaki yang amat mencintai wanita)

  12. kau tak akan tahu tentang lelaki yang dibunuh kerna cinta,lelaki yang dibunuh kerna hasad dengki manusia,apakah itu bukan pengorbanan yg tinggi,lelaki mati lalu merawat sendiri… Lalu dibunuh lagi ramai yg bersatu untuk menyembuhkan lalu dibunuh lagi.. Ketahui lah wanita lelaki jua ada hati. Sekali dibunuh kedua kalinya memang berbeza ……..

  13. Kongsi tentang cerita lucu sebentar.

    Topik : JANGAN LAWAN GURU.

    Guru : “Coba kau pikir.. Bapak engkau lagi dipermainkan,Ini kan pula ikau yang mcm semut”.

    Salleh : “Ya,Aku tahu apa yang aku buat semuanya guru tahu”.

    Guru : “Ya itulah jangan lawan guru.saye ajar awak untuk hidup bukan untuk lawan saye.Dimana sahabat mu yang bernama azry,mengapa kamu tidak muncul2 lagi?”.

    Salleh : “Kami asyik memberitahu orang tentang guru”.

    Guru : “Ouh tidak.. Mengapa kamu tidak pandai simpan rahsia. Aku banyak kerja… Orang china juga telah mencabar guru.Tapi guru kesian terhadap mereka.. Guru buat daa saja terhadap mereka,INGAT PESAN GURU JANGAN SALAH GUNA.Saye hanya berdiam diri.JANGAN LAWAN ORANG YANG TIDAK BERILMU….. IKUT ARAHAN GURU INI KALAU ADA YANG MENCABAR BIAR BERDIAM SAHAJA JANGAN LAWAN.MEREKA TIDAK TAHU APA2.GURU HANYA MEMBERI KAMU SEDIKIT ILMU.ILMU KAMU KALAU DIPAKAI IANYA AKAN MEMAKAN DIRI KAMU SENDIRI.GURU TAHU APA YANG PERLU DIBUAT. JANGAN CARI SAYE LAGI”.

    Salleh : “Tapi guru.. Saya dan azry akan berkahwin”.

    Guru : “Bagaimana boleh kamu berkahwin,sedangkan kamu berdua lelaki, ITULAH PADAHNYA MENGINGKARI CAKAP GURU!!!, JANGAN MEMBERITAHU SESIAPA TENTANG HAL INI”.

    “DAN JIKA ADA YANG MELAWAN BERI SAHAJA TAHI DAN LIATKAN TUBUH KAMU YANG SEKSI ITU”.

    TOINK!!!! MORAL JANGAN BERCINTA DENGAN KAUM SEJENIS DAN JANGAN LAWAN GURU.

  14. salam…..saya marasakan amat2 TERTEKAN,apa yg dialami oleh saya membuat diri ini amat2 terluka dan meyedihkan,perkahwinan yg diikrarkan semasa akad nikah dicemari dgn kecurangan n kerakusan nafsu seorg lelaki yg bergelar suami……..sekiranya dugaan yg dtg ini merupakan penghapus dosa2 yg saya lakukan dahulu,saya redha…amin.

  15. wahai suami, sayangilah isteri n lihatlah pengorbanan yang telah dilakukan oleh isteri anda…..wanita sanggup berkorban walau diri menderita asal suami senang dalam menempuh kehidupan…..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>