Teka-teki Gitu-gitu Apek

Penat kerja kan? Kita jawab teka-teki dulu ya. Release tension you…

Teka-teki: Hitam dan berpeluh.. HA.. Ape2??
Jawapan: semut hitam tengah berjogging.. huhuhu

Teka-teki: Ape benda bila masuk segitiga bila kuar bergulung-gulung?
Jawapan: Seluar dalam ler.. haha…

Teka-teki: Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu yang paling tinggi?
Jawapan: Kuih lepat liat la… sebab kapal terbang sampai langit je, tapi kuih lepat sampai lelangit!

Teka-teki: Banyak2 kotak, kotak apa yang takleh angkat?
Jawapan: Kotak penalti lah.. wawawa!

Teka-teki: Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar???
Teka.. teka.. kalo terer!
Jawapan: Selipar mana boleh buat gali tanah, guna cangkul lar… hue hue hue!!

Teka-teki: Bulu bertemu bulu… kulit bertemu kulit… makin tambah rapat makin nikmat rasanyer!
Jawablah kalau bijak sangat!
Jawapan: Haah.. mulalah otak kuning, MATA lah jawapan nyer..!

Teka-teki: 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?
Jawapan: Koboi naik kuda bawak ayam.

Teka-teki: Masa dia hidup kita menyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.
Jawapan: lilin masa sambut ‘EPI BESDAY’

Teka-teki: Scorpion kaler apa?
Jawapan: Kala jengking lah.. senang pun takleh nak jawab!

Teka-teki: Dalam banyak2 kera, kera ape yang pandai menaip???
Jawapan: Kerani

Teka-teki: Ada sorang imam, tengah semahyang pastu ada sekor anjing lalu kat depan dia. Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK AIR SEMAYANG IMAM TU???
Jawapan: Mana batal sebab anjing tu jilat kaki dia sendiri!

Teka-teki: 4 orang awek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung??
Jawapan: Sebab tak hujan… aduhai! Dahlah malaslah nak tanya lagi… soalan bebudak pun takleh nak jawab!!

Hampeh.

Seorang bapa kepada 3 cahaya mata yang comel & manja. Pendiam tetapi penyayang. Gemar menulis perisian aplikasi web & sukakan sukan adrinalin. Connect with ImamKhalid on Facebook, Google+, Twitter and YouTube.

Komentar

comments

633 thoughts on “Teka-teki Gitu-gitu Apek”

    1. hish…x release tension langsung..coz teka-teki tu membuat aku tension..haha…apek…ko kuar kan gmbr aku kat astro bleh???????

          1. cuba teka……ada 3 orng budak…..namanya aku,ali dan abu…….ada satu bilik mand,ali dn abu mndi dh…sapa tk mndi lagi?

        1. tiba-tiba je cakap yeeeeeeeeeeeeeeeee keeeeeeeeeeeeeeee mengigau ke ape die ni. tah datang dari mana tah…………

          1. memang lah lelaki lemah dari pompuan sebab darjah 2 dulu kami main kejar 2x saya kan pompuan saya main dengan laki lepas saya belum kejar diorang lagi baru selangkah dah naik ke kelas darjah 3.hehehehehehehehehe

                1. cuba teka…. semut apa mata bengkak?

                  cuba teka…. ada tiga orng beradik.mereka main kejar-kejar tapi sapa pun tk dpt,cubateka ape die…….

                  cuba teka…
                  mi ape tk leh mkn..

                  cuba teka
                  manga apa tk leh mkn…cuba teka…

                  cuba teka
                  haiwan ape pergi sklh lmbt……

                  cuba teka…..
                  kera ape pandai menaip

      1. Alaaaaaaaaaaaaaaa…. ko tak support langsung. Tak payahlah letak muka ko d astrooooo…. MENYEMAKKKQQ JA TAW..HUHUHUUU

    2. ape beza belalai gajah n belalai laki
      jwpn:belalai gajah:kat kepale ade belalai,belalai laki:kat belalai ade kepale..
      haha

    3. salam.perlu lah teka teki yang lebih elok.
      nama blog ‘soleh’ pun sudah sedap didengar tapi lah kenapa memasukkan teka teki yang tidak sedap didengar.apalah kata orang bukan islam .imej islam perlu dipelihara.soleh dan solehah.

  1. apek best….
    membuat aku senyum sorang2 kt dpn pc… hihihi

    ImamKhalid: Itu kan periuk nasik dia. Mestilah kena best. Kalo tak best, tak berasap la dapur rumah dia. Betul tak? ;)

    1. ♀haha… aku ade teka teki ni… meh korang jwb ek…

      ♀dlm bnyk2 air, air ape yg paling brani…?

      ♀ meh2, cube teka aku nye soalan tu dlu…

      ♪ la la la ♪ teka dulu kalo salah aku bgi jawapan nye.. ≡

  2. binatang ape yang badannye panjang kepala besar

    ImamKhalid: Tak sure arr, tapi lain macam jer bunyinya..? Ular kot? 8O

  3. mmg da boom! ade xlg teka teki yg sempoi. walaupun lawak tp mencabar otak.

    ImamKhalid: Kalau nak lagi, kenalah selalu kunjungi Soleh.Net. Tak pun langgan ke email jer, senang.

  4. apasal imamkhalid je yg asyik respon…jdi pa apek ke…hahaa
    mne lagi byk2 teka-teki…akan ku tunggu…
    chaiyok apek!!!!!!!!!!!!!!..

    ImamKhalid: Ini kan blog aku, mesti lah aku yang respond. Takkan nak panggil apek pulak yang respon. Banyak duit aku.. :P

  5. lawak tuh jadilah tapi tambah lah lagi teka teki

    ImamKhalid: Kalau ada insya-Allah aku tambah.. :)

  6. kite jelah bagi teka teki.apa ek,emmmm……………takpelah,thn depan ke,he3…!

    ImamKhalid: Oklah kalau u all nak sangat teka teki, meh sini aku bagi:

    1. Apakah bendanya, bila masuk segi tiga, bila keluar berguling2?
    2. Apakah bendanya, bila hidup kita nyanyi, bila mati kita tepuk tangan?
    3. Apa dia masuk tegang, keluar lembik?
    4. 4 orang gadis sedang berpayung dalam satu payung, tapi kenapa takde sorang pun yang basah?
    5. Buah apa paling berani?
    6. Buah apa boleh terbang?

    Itulah saja untuk kali ini, siapa terel sila jawab. Kalo takleh jawab, malas aku nak bagi teka teki dah… :P

  7. teka teki aku pulak.ade sebuah bas yang mempunyai 40 org penumpang.5 org dlm bas tersebut ingin turun.mereka memberitahu pemandu bas tersebut.Lalu bas itu pun berhenti.Ape yg turun dulu?

    ImamKhalid: Apa yang ko merepek ni aiman? Jawab soalan tu dulu. Tak payah nak tambah soalan. Aku tau lah ko ni jenis tak kesah. Aiman tak kesah… hehehe :P

  8. oo.. banyak kutuk arh.. teka teki ko senang je.jwb teka aku tu.Antare moto zaman skrg ngan kerete zaman 1989 mane lagi tua?Jawab2

    ImamKhalid: Ceh, padahal ko tak dapat jawab kan? Ok aku jawab, sebab aku terel. Kalo ko terel, mesti ko dapat jawab teka teki kat atas tuh. Jawapan dia moto lagi tua, sebab pakai tongkat hahaha tu pun tak tau ker…

  9. ok aku jawab.1. jawapan die seluar dalam.2. lilin masa sambut hari jadi.3 entah x tahu.4 sebab hari x hujan.5.buah pokok pisang kut.6.buah mane boleh terbang

    ImamKhalid: Pandai ko. Yang ko jawab semua betul.

    No 3 jawapan dia stokin / sarung kaki.

    No 6, buah yang boleh terbang ialah buah pinggang (teka teki loyar burok) sebab bila tuan dia naik flight, buah pinggang tu akan terbang sekali. Ada juga sesetengah mazhab yang jawab buah naga, kononnya sebab naga boleh terbang. :P

  10. ada sejenis haiwan yang TUHAN ciptakan. Ianya mempunyai keistimewaan yang tersendiri…iaitu binatang kesayangan Nabi kita..tetapi yang pelik ianya tidak ada pada binatang yang lain hanya yang ada padanya shaja. Dia adalah kucing…wahai pegulas yang cerdik pandai apakah keistimewaan yang ada pada kucing ciptaan TUHAN INI. IANYA unik dan tersendiri dan ada ciri2nya pd haiwan lain. silakan…

    ImamKhalid: Tak pasti lah. Nak cuba! Keisimewaan orang yang selalu belai kucing: Jangka hidup lebih panjang. Betul tak? ;)

  11. ko chat kul bape?aku bukak bende ni,tiba2 ko terconggok kat bwh tu.jomlah main teka teki.tengok sape menang.

    ImamKhalid: Aku chat kat YM jer. Ko dah add aku ker?

  12. sya ada teka teki…
    1. benda ni bila masuk tegak, bila keluar bengkok
    2. banyak2 mangkuk, mangkuk apa tak penuh2 bla isi air

    jawab, jwb sape rsa dia cerdik. senang je, budk skolah pn blh jwb

    ImamKhalid: Hehe macam senang jer… Bagi budak2 jawab dulu lah. Otai tunggu blakang… :P

  13. ezy ape jwpan die.aku budak skolah pn x leh jawab.no.4 jwpan die mangkuk jamban kut.mangkuk jamban umah aku bile isi air x penuh2 pn.

    ImamKhalid: No 4? Aku rasa dia bagi 2 soalan jer..? 8O

    1. lawak la ko nie aiman… bila masa lak ada soalan no 4? (gelak guling2 dah nie hahahahah) sah mate aiman dah blur tue… ahaks…

      1. allooooooo…lerk join u all xx……???????
        aq org bru kt cinyy…arap dpt tgor aq..
        aq tompang lalu herkkkk….

  14. Baiklah ana berikan jawapannya : Keistimewaan yang ada pada kucing tidak pada haiwan yang ialah: (Maaf soalan ari tu, ana terlupa nak letak “tidak ada keistimewaannya pada haiwan lain”=
    1. Kucing tu kalau dia nak jatuh dia jatuhkan sisi badannya dulu manakala perutnya dijaga supaya tidak mengenainya lantai atau bumi.
    2. Cuba cari kucing kemudiaan tarik perutnya nak sentuh ke lantai pastikan dia mengelakkan kan!
    3. Kalau dia jatuh dari bangunan tinggi, tentu dia pastikan kakinya cecah ke bumi dahulu. Berbeza dgn haiwan yg lain, spt anjing klu dia nak tidur perutnya mmencecah kelantai/bumi begitu juga haiwan2 di alam ini.
    Sekian….

    ImamKhalid: Oooo macam tu ker..?

  15. ape yg ko dah agak imam.ei!buat bende ni kene bayar x?ape jwapan untk teka teki ezy tu?

    ImamKhalid: Eii tak tau ker? Budak2 betullah ko ni, Aiman. Jawapan yang ke-2 tu dah betul dah, mangkuk tandas. Yang pertama tu, jawapannya jari kelingking mengorek hidung! :P

  16. betul la tu dua2 jawapan, tau takpe. lain kali kasi teka teki lg eh….ooooo,bru tau keistimewaan kucing. pernah ada org tu, kucing ksayangan dia sakit, hampir2 nk mati, tuannya ni mnangis mcm nk rak,dia riba kucg dia smbil kata,’jgnlah mati’,berulg kali.esoknya nmpk mkin pulih kucing tu. dan tak sangka umur kucing tu panjg berbelas thn jgalah smpai kna lggar kereta…wassalam

    ImamKhalid: Mmm, dasat gak kucing ni ek? Ok, next teka teki please… :)

  17. eyeke!aduyai jgn buat saye cam ni.ade teka teki lain x?

    ImamKhalid: Haha saje gurau. Marah ker? Kita tunggu teka teki dari ezy ek?

    Ezy cepatlah mana lagi teka tekinya? ;)

  18. Dlm banyak2 sahabat Rasulullah, kenapa empat sahabat Rasulullah yang menjadi pendamping, bahkan mereka adalah org2 utama atau regu utama Rasulullah. Kenapa Saidina Abu Bakar, Omar, Uthman dan Ali tidak meriwayatkan hadis. dikuatkan pula hujahnya:- merekalah org yang paling rapat, tidur, baring, bermusafir sentiasa bersama2 dgn Rasulullah. SILAKAN ya…peminat2 Soleh.net yang cerdik pandai..

    ImamKhalid: Uiks, soalan yang sukar nih. :|

  19. ada 1 je teka teki, apa dia binatang yg kemalunnya di atas kepala? sape nak jawab?

    ImamKhalid: Kemalun? Kemalun tu aper?

  20. ops, sori, kemaluannya di atas kepala….apa dia?

    ImamKhalid: Mmm aper ek? Entah, tak de idea lagi lah… :(

    Ayam jantan kot? Tak tahu sebab aper tapi..

  21. Aiman, jwb Aiman. Aiman tak kisah kan jawab teka teki Ezy…susah la soalan Wan, ilmu seciput pn sya takde. Pd sya, keempat2 sahabat Rasulullah adalah hamba-Nya yg terpilih yg dianugerahkan oleh Allah keistimewaan tersediri pd diri masing2. spt saidina Omar, dianggap sbgai khalifah paling adil pd zaman slpas wafat Rasulullah SAW. Begitu jga ketiga2 lg sahabat Rasulullah yg mempunyai gelaran masing2..

    ImamKhalid: Tapi tu bukan jawapan dia kan? Kui3x! :P

  22. oi kutu kemaluannye kat atas kepale ke?Podah…..

    ImamKhalid: Rasa cam hampeh jer teka teki ezy tu, kan Aiman?

  23. betul tu imam.

    ImamKhalid: Kalo camtu baik buat kaki atas kepala ker, hidung atas kepala ker… ni nak jugak letak kemaluan. Lucah betul ezy tu, kan Aiman? ;)

  24. memglah tu bkn jawapn soalan Wan, bis tu apa jwpn dia Imam, nak tau sangat2 ni…!yelah, korang tu jeles tak dpat jwb teka-teki ezy tu kan, kan….kalau stakat buah pinggang tu blh terbg, buah pisang, buah naga, buah durian pun terbang klau naik flight. emh, dah musim durian, sedapnya,terliur plak…yum,yum

    ImamKhalid: Aku pun tak tau gak. Tunggu wan lah. Dia jer yang tau jawapannya sekarang ni.

    Eleh, takde masa nya aku nak jeles. Meh sini aku bagi satu lagi teka teki yang gerenti ko takleh jawab. Kalo boleh jawab, memang ko terel giler!

    Pisang apakah yang payah nak mati? ;)

  25. ok2..ada orang buta duduk bawah pokok,atas pokok tu ada 10 ekor burung,macam mana org buta tu bleh tau ada 10 ekor burung,sedngkn org tu buta? heheh..susah gakk ek?

    ImamKhalid: Orang buta tu tau ker? Takde tulis pun yang dia tau..?

  26. adehh..baca la soalan tu betol2..

    ImamKhalid: Alamak, sori beb. Aku tak perasan lah. Jawapan dia, ada orang bagi tau kot? Atau, dia tanya orang ker..? ;)

  27. pisang apa yg payah nak mati? Pisang emas ke?
    sye rasa orang tu buta huruf je, sbb tu dia tau atas pokok ada 10 ekor burung, betul tak?

    ImamKhalid: Salah, jawapannya pisang tanduk. Sebab kalau dia tanduk kita, susah kita nak ditakdirkan mati kerana ditanduk oleh pisang tanduk. Sabar jer lah. Hehehe ;)

    Mmm buta huruf ek? Pandainyerrr…. Macam betul jer jawapan dia. Betul tak encik Player®?

  28. jawab teka-teki ni.. knape lebah buat sarang bentuk
    heksagon.. teka2?

    ImamKhalid: Sebab dia tak buat bentuk pentagon. Pentagon tu US punya, tak best! Betul tak jawapan aku? ;)

  29. salah la ezy,jawapan nya..org buta tu buta sebelah mata je..sblh mata lagi nengok burung kat atas pokok tu..kalo org buta sblh mata..kita panggil org buta kan? tak kan kta panggil org buta sblh mata..hehehe.. :p

    ImamKhalid: Adei, hampeh punya teka teki…

  30. salah ler.. sebab kalo ikut matematik luas heksagon adalah paling maksimum, tu la pasal dia buat bentuk tu..boleh isi madu banyak2..

    ImamKhalid: Oo macam tu ker? Menarik! Ni fakta ker auta dari fakta matematik?

  31. Sila jawab teka-teki ni..
    (1) Antara kain org jemur ngan telefon ada 1 persamaan.. apa persamaan dia??
    (2) Nenek sape jalan terloncat-loncat??
    (3) Siapakah yang menemukan dompet kulit?
    (4) Apakah persamaan Micheal Jackson dgn Bill Gates?
    (5) Saya ada 5 tangan 2 kaki dan 4 mata, siapakah saya?
    (6) Kuih apa yang isi diluar kulit di dalam?? kuih apa yek??
    (7) Nak cari punya bersusah payah.. da dpt buang.
    (8) Makin dipotong makin tinggi.. teka2.
    Selamat menjawab..

    ImamKhalid: Pergh banyaknyer soalan! Meh sini aku try jawab.
    (1) Sama2 ada orang angkat!
    (4) Sama2 Billionaire! / Sama2 bukan Islam!
    (6) Kuih salah bikin!
    (7) Cari bangkai tikus dalam kereta!
    Tak tau lah betul ker tak aku jawab tu. Yang lain tu aku tak dapat nak reka jawapannya..

    1. perghhh banyaknya soalan.. ok melur pula nak try jawab….
      1) dua-dua kalau dah “kring” boleh diangkat
      2) Neneknye si katak
      3) sesape yang terjumpa dompet tersebut tolong pulangkan kepada saye…tercicir aaa tadi…
      4) dua-dua tak kenal korang… ahaks
      5) tak tahu
      6) kuih salah bikin..
      7) Tahi hidung
      8) seluar kot…

      amacam ada betul tak jawapan melur tue? huhuhuh

  32. soklan no. 6 je betul.. jwpan die. no.1 bile ‘kring’ bolehlah
    angkat. 2. nenek katak. 3. sape jumpa tu pulang la semula.
    4. dua2 x knl ImamKhalid. soklan yg len tunggu owng laen jawab dulu..

    ImamKhalid: Hampes, terkena aku! Wei kawan2 tolonglah jawab! Korang seme tanak tolong aku ker?

  33. Saya ada teka teki.Haiwan apakah yang jual kuih.Jawapan itiklah.

    ImamKhalid: Apa jenis teka teki ni? Salah lah. Soalan dia sepatutnya begini:

    Haiwan apakah yang orang jual tahinya sebagai kuih? ;)

    Barulah jawapannya itik, sebab orang jual kuih taik itik…

  34. imam..aku tolong ko eyh..
    (7)taik hidung
    (8)seluar
    tol tak koleman?
    num 5 tu aku tak tau ahh..

    haku ada teka teki..
    byk2 ayam,ayam apa yg leh bertelur di darat, d lembah sungai,di rumah,di sekolah, mana2 lahh tmpat dia leh btelur..teka2 aym apa?

    ImamKhalid: Pandai ko! Tapi nombor 5 tu kena mintak bantuan pakar lah aku rasa.

    Pasal ayam ko tu, ayam telur lah boleh bertelur di mana sahaja. Takkan ayam daging kot. Betul tak jawapan aku? ;)

  35. Aku sii seneng ajah baca humor diatas..
    tapi, lebih dibanyakin biar yg liat makin sering..
    aku juga ad teka-teki..
    1. apa bedanya jatuh dari ketinggian 10 meter dengan 1 meter??
    -. kalo 10 meter teriak dulu baru jatuh
    -. kalo 1 meter, jatuh dulu baru teriak…
    2. apa persamaannya jatuh dri ktinggian 10 m dngn 1 m??
    -. sama2 sakit..
    3. kenapa siihh payung bisa muat 100 orang sekaligus tapi sama
    sekali ngg ad yg keujanan???
    -. kan ngg ujan…, mau dtmpatin bnyk orng juga ggp..
    4. ikan apa yg matanya banyak??
    -. itung aj ikan teri satu ember…
    5. kenapa air laut asin??
    -. kalo manis direbung semut dong….

    ImamKhalid: Ada jugak teka teki versi indonesia begini ya? Aku ngg ngerti ikan teri satu ember itu apa?

    P/s: Selamat datang! ;)

  36. kahkahkah….lawak jwpan player…tp xkan la taik idung..ssh sgt ke nk cari mende tu…aym tu..mesti jwb die aym betina kan kan..xkan aym jantan lak…

    imam…sy ade teka teki…jwb ye player,imam,koleman,ezy n yg sewaktu dengannye…hehe…
    1. kenapa anak babi jalan mesti tunduk…?
    2. kenapa ayam berkokok tutup mata?
    3. kenapa afrika negara nye miskin?

    ok cukupla stakat ni dlu…nti sy anto lagi ye…

    ImamKhalid: Ala senang jer. Yang pertama sebab dia malu mak dia babi. Kedua takkan nak tutup mulut. Ketiga sebab tak kaya… Hahaha jawapan pertama jer aku yakin. Lain semua aku bedal! :P

  37. kenapa ayam berkokok tutup mata???
    erm camne jawapannya..

    dari segi saintifik, urat mata ayam bersambung dengan urat lidah
    ayam tersebut.. jadi apabila urat tropolis ( urat lidah) itu digunakan untuk berkokok ayam akan secara automatiknya akan menutup mata..
    itu sahaja lah kajian yang dilakukan oleh pakar2 universiti munich german…selama 2tahun :) wasalam..

    ImamKhalid: Musykilnyer aku dengan jawapan ko ni Hafez!

  38. imam salah daa~~
    azie..a’ah ayam betina..heheh..

    kenapa afrika negara nye miskin?
    sbb diorang sibuk nk wat rambut kerinting..haha..tul tak?

    ImamKhalid: Apakah kaitan rambut kerinting dengan kemiskinan?

  39. setahu aku dari kajian yang dibuat oleh pakar universiti of south africa managatakan rakyat mereka miskin kerana keadaan kawasan persekitaran mereka yang tidak subur.. mereka tidak mempunyai tanah yang subur untuk bercucuk tanam..so mereka tidak dapat menjalan kan aktiviti pertanian untuk tujuan perniagaan atau perdagangan jadi pendek katalah negara mereka miskin kerana negara mereka tidak mempuyai sumber semula jadi yang cukup sebagai sumber ekonomi negara.

    -tidak seperti negara kita kaya dengan sumber asli,galian yang dikurniakan Allah ..

    kita seharusnya bersyukur keatas semua nikmat yang telah dikurniakan.. alhamdulillah… ;)

    proud to be malaysian..proud to be muslim …. ;)

    ImamKhalid: Alhamdulillah, insaf sekejap… :)

  40. ala hafez ni skema tul lah…kn nm pun teka teki..ko amik kajian mmg la…

    aym tu berkokok ttup mate sbb die dh hafal skrip..kehkehkeh…
    hahaha..player tul lah tu…ala imam ni..skema cam hafez gak…
    kan sume org kt afrika tu rmbut kriting..so sibuk wat rmbut je la…mn smpat nk wat mende lain…kikiki…

    ImamKhalid: Hampes ko kata aku skema? Aku cuma berfikiran logikal matematik peringkat langit ke tujuh jer… Kalau aku pikir ala teka teki gitu2 apek, memang dah lama aku tau jawapannya… hehehe ;)

    P/s: Ceh padahal mana ada ayam berkokok tutup mata. Pandai jer ko ek? Ayam kat kampung aku tu aku tengok selamber jer dia berkokok buka mata sambil aku main gitar lagu ayam depan dia… kuang3x! :twisted:

  41. imam…

    sy boring ni…nk bg lg teka teki lg blh…
    1. buah ape yg takde otak?
    2. kenape batu tnggelam bila msuk dalam air?
    3. kenape superman pakai baju huruf S?

    hafez..ko jgn cari kajian universiti lak jwb teka teki ni..
    player..ko dpt jwb aku blnje makan…….

    ImamKhalid: Ai, aku nak join gak. Aku pun tau jawapan dia. Senang jer…

    Tapi kalau aku jawab kat sini, ko bukan nak blanje aku makan pun… :(

  42. aku sebenarnya sejer je wat2 skema….mana ada aku skema..hehehe :) dan ;)

    ImamKhalid: Apa ko merepek ni hafez? Jawab soalan laa…

  43. alaa azie..senang je tuh…ader ke duit nak blanje mkn?hoho
    (1) smua buah takde otak
    (2) batu takleh berenang,so tenggelam la.
    (3) kalo pakai size M msti la nmpak besar kot..haha..
    :p

    ImamKhalid: Haha padan muka azie kena blanje player makan. Padan muka aku sebab takde orang nak blanje…

  44. azie..teka eyh

    antara telur ngn ayam..mana satu dulu?? :p

    ImamKhalid: Senang, kalau aku dapat jawab, ko tanak blanje aku makan ker?

    Kalau ikut tatabahasa telur dulu baru ayam. Kan “telur ayam” tu kita sebut telur dulu…

    Kalau ikut sejarah peradaban manusia, ayam dulu. Kan nabi Adam a.s tu ada2 jer terus besar, bukan mula dengan bayi. Ayam pun gitu jugak, mula dengan ayam dewasa dulu, bukan telur. Pandai2 jer aku reka…

    Hehe betul tak jawapan aku?

  45. ok..haku blanje ko makan tangan je lah..heuheue~~
    soklan nie takde mngena ngn sejarah ke apa ke..kalo ikut tatabahasa pon salah..kalo haku terbalikan soalan antara ayam ngn telur,mana satu dulu?ko msti jwb telur gak kan? haha..tggu azie jwb..:p

    ImamKhalid: Haha aku dah tau jawapannya. Telur dulu, sebab ko sebut telur dulu hahaha! :P

  46. haahaha..pandai ko imam..cepat ko tangkap..
    :P

    ImamKhalid: Eh biasye lah tuu… You nie, janganlah puji I depan2, malu I! Aww! Tak kuasa nyah!

    Eee geli badan aku…

  47. hahah..bile masa lak imam jadi mak nyahh?

    teka teki susun ayat eyh..

    kambing rumput taik makan..susun ayat tu jdi betol. :p

    ImamKhalid: Adoi fenin… kambing makan rumput, taik! hahaha ok tak?

  48. emm pndai la ko player…sume btulll… disebbkan ko pndai aku blnje ko, imam, hafez n yg lain2 yg makan angin yek…ha bukak mulut luas2…mkn la bpe byk ko nk…nti aku byr…kikiki…

    player aku bru nk jwb soklan telur tu..imm dh jwb…

    taik kambing mkn rumput..eh nth la…poning den…
    imam tolonggggg…xleh jwb ni…

    ImamKhalid: Ko ni memang saje je nak suruh perutku kembong cam ikan kembong.

    Aku pun fenin gak ni, tapi aku dah try jawab, tak tau lah betul ker tak..

  49. 1. selalu nye karipap kita makan tengah je,tepi dia kita
    buang.ok soalan dia,kuih apa kita makan kt tepi,tengah kita
    tak makan?

    2. byk2 kaler, kaler ape yg ade kuase…?

    3. ape die..aym di luar ikan di dalam…

    Haa…jwb imam, player, hafez…xdpt jwb korang lak blnje aku mkan…hihihi..

    ImamKhalid: Senang jer..

    1. Yang ni kalau betul ko kena blanje aku makan donat, sebab jawapan dia donat!
    2. Kala jengking hahaha!
    3. Sardin cap ayam hihihi!

    P/s: Bila nak blanje aku makan dunkin’ donut?

  50. haha…donut n sardin tu btul la imam…tp kaler tu salah…
    ye ye…imam kne blnje aku mkn donut kat dunkin’ donut…
    kite tunggu jwpn player n hafez lak ye..klu dorang salah gak
    knyang la aku mkn 4hr 3 mlm…hihihi..

    imam..ko kne blnje aku donut paling besar tau…

    ImamKhalid: Ish aku dapat jawab 2 pun kena blanjer ker? Takde talian hayat ker? Mana aci macam ni… Player, Hafez, tolong aku wei!

  51. adehh..azie tak dpt la jwb kaler yg ada kuasa..bagi la klu ckit..ehehe..

    jwpn tuk susun ayat tu : KAMBING MAKAN RUMPUT
    :P

    ImamKhalid: Aku tak stuju jawapan tu. Tapi aku malas nak tanya. Biar Hafez yang tanya…

  52. player…klu aku bg jwpn ko kire klh…ko kne blnje aku dh…
    stuju? imam dh tntu blnje aku mkn donut besar….hihihi ko nk blnje aku ape lak?

    laa..takkan tu je…klu jwpn tu nenek aku pun tau…tp aku xnk tnye yg taik tu..nti ko knekan aku balik tul x…kikiki…
    biar imam yg tnye…

    ImamKhalid: Oklaa donut pun donut laa, tapi ko kena datang sini ambik aku gi kat Dunkin’ Donut. Pastu aku blanje ko donut, player sapot air hahaha… amacam, ok laa tuu…

    Hampes, ko nak suruh aku kene taik eh? Biarlah hafez yang kena. Mana hafez ni lama tak nampak dia..

  53. aku ada teka-teki payah..
    (DANGBUSKOK) apa bende tu? teka.. aku belanja donut.

    ImamKhalid: Ko ni teka teki orang lain ko tak jawab. Dah tu bagi teka teki yang ntah pape. Mana nak teka benda tu? Bagi lah klu ker aper ker… Hampes tol kau nih Leman! :twisted:

  54. give up nk teka dh..ape jwpn nya azie? ok lah tu,imam blanje donut,haku open air…k?hehe..

    imam ngn azie tanak tnya mana ilang ayat satu tu lagi?hoho..sama2 kta tggu hafez.. :))

    k

    ImamKhalid: Ish ko nih bising2 pulak, kang terdengar pulak si hafez tu ko sebut2 nama dia… :twisted:

  55. haha..ko pun give up ke player…knyang la aku mkn donut…
    jwpannye : magic colour (kaler magic)…kehkehkeh…

    imam…ko jauh la aku nk g amik, nti aku anta burung..ko pas kat die ek…hihihi… player ko dtg amik aku..blnje air pun air la…aku nk air yg paling best..

    hafez…cpt la tye perkataan yg lagi 1 tu..kikiki…

    koleman..susah la teka teki ko…tunggang tebalik otak aku pkir..bg la clue ke..klu x lu pikir la sndri…hihhihi…

    ImamKhalid: Ko nak suruh aku pas aper? Duit? Mana boleh! Ko datang sini ambik aku, pastu baru gi sama2, baru aci! Hahaha..

  56. wei aku ader lagi laa.. bz dengan bisness..heheh, ;) memang la lama tak nampak aku,sebab ko memang tak penah nampak aku…

    aku try jawab ar.. tapi aku tak guna dah kajian universiti.. haha

    yang soklan kaler aper yang berkuasa tu jawapanya adalah breeze colour… hahaha betul tak.. sebab dia berkuasa menangglkan kotoran.. hohoho

    ImamKhalid: Jawapan ni aku rasa lagi best daripada magic colour, kan? Hehehe…

  57. alamak aku tak pasan la si azie tu da bagi jawapan,, alamak malu tul aku seb bek tak guna kajian universiti ..wehkorang nak kenakan aku aper ne..? mentang2 aku lama tak masuk..

    ImamKhalid: Takpe hafez, aku cover! :P

  58. ok disebabkan aku tul2 nak tau jawpan azie yang tertunggak 2…
    ok lah aku berkorban untuk mananyakan mana lah hilangya satu perkataan yang satu lagi… sian azie takpe la azie pnya pasal,,, abang rela .. hahaha ;) :P weeeekkk

    ImamKhalid: Uwekkkkkkkk!

  59. tula hafez…lain kli bg la slm ke dulu..aku dh bg jwapan..bru
    ko nk jwab…disebabkan ko nye jawapan pun salah…ko pun kne
    blnje aku gak…hihihi…

    player..jwb la..abang apiz dah tnye dh tu… :P …aku x sabo nk tau jwapan nye nihhh…tp jwpn nye ko tuju kt apiz tau..bkn aku sbb bkn aku yg tye…kikiki…

    ImamKhalid: Bukan aku juger.. :P

  60. ko nak makan apo? roti canai?? ke capati,or pizza hut?? takpe abg belanje… tapi azie bayar laa.. ;)

    ImamKhalid: Hoi Hafez! Abang konon! Gatal! Wakaka! :twisted:

  61. hahaha..imam mkn ape yg best ye? hafez nk blnje nih…

    bestnye..isnin imam blnje, slase hafez blnje, rabu player
    blnje, khamis koleman blnje…waaaa..jimat2…kikiki

    ImamKhalid: Ko mintak jer pizza dengan si hafez tu, saham ko kan tengah naik. Jangan lupa, 25% aaa? :twisted:

  62. minyak naik azie..suoh hafez ambik..ambik haku ngn imam skali..hoho..

    ok.la hafez..dsbbkn azie ko rela jwb..haku nk tnya lgi..

    KAMBING RUMPUT TAIK MAKAN..

    jwpnya: KAMBING MAKAN RUMPUT

    ImamKhalid: Aduh pening kepalaku..

  63. player….aku dh tau dh ape jwbnye….hahaha….hafez ko jgn tnye…aku pun xnk tye nti kite kne balik….kikiki…
    nsib baik aku dh wat research bab ni….

    player, imam…mna donut n air aku xsampai2 lg ni…cpt la sku lum brfast ni…

  64. adehhh..potong line abis ko nie azie…baru je nak knakan c hafez tu..nahh~~skywater tuk ko… :p

  65. hai….mcm2 teka-teki sejak ezy takde ni eh,merapu2…..peninglah. takpelah, bagi can korang je yg buat teka-teki eh, senang keje aku, kikiki….;)

    ImamKhalid: Eh, hidup lagi ko ek? Hehe selamat kembali! ;)

  66. player…ezy…bg la teka teki lagi…tgh boring giler ni…..
    kite wat blog ni cam kite nye jek…kikiki… imam sonyap yo…
    msti balik kmpung ni…jmpa buah tgn upss.. buah ati kut…
    hihihi…

  67. teka teki..

    kapal layar di tengah2 lautan,kapal trsbut pergi ke sblh barat daya,asap kapal mghadap ke arah mana? jwb ya..

  68. hafez aku byr tp duit imam…kikiki…plyer sedap tul la skywater ni…minum skali nk 2 kali lak…hihi..

    ha…aku ade teka-teki utk korang…jwb jgn xjwab ye…

    1.Seorang lelaki memakai pakaian serba hitam, seluar hitam, kasut hitam, sarung kaki hitam, sarung tangan hitam, dan kacamata hitam. Ia berjalan di sebuah lorong hitam. Seluruh lampu di lorong itu padam. Kemudian, sebuah kenderaan berwarna hitam dengan lampu yang juga padam meluncur memasuki lorong. Namun tepat di depan lelaki itu kenderaan berhenti. Bagaimana mungkin pemandu kenderaan itu boleh melihat lelaki serba hitam itu???..

    2. Dlm satu kolam ada 10 ekor ikan…tetiba sekor ikan mati…
    dan ddapati air kolam 2 telah meningkat dgn mendadak agak2 korang la…nape ek?

  69. eleh player ko reti jwb ke x ni…ko dpt jwb aku blnje la ko..
    skyjuice plak…kikiki…

    takpun…mengadap ke laut..tul?

  70. alaa..kacang je..tanak la haku skyjuice,umh haku byk lagi skyjuice..hahak..k,jwb nya

    (1)sbb hari siang
    (2)sbb ikan tuh menanggis..

    kompom betol..haha :p

    salah la azie..give up?

  71. skyjuice umah ko xsdp…x mcm umah aku…

    eleh bkn ikan tu yg nangis…kawan2 die yg nangis ape…
    ha..kire salah gak la…kuang3x

    give up la…ape jwbnye?

  72. hahaha..

    give up? jwpnya,kapal layar mana ada asapp daa~~hauhauah~ :p weks

    ImamKhalid: Patut pun aku rasa musykil jer soalan ko nih… ecececeh alasan…

  73. kakaka…iyer la player…xprasan lak aku ko ckp kpal layar…ceh..xpuas ati ni…

    ha..jwb yg ni lak..Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh, Soalannya pokok apa tumbuh dulu?

    hafez..mna jwapan kajian saintifik ko tu..hehe..imam…bru kne blnje donut xkan dh hilangkan diri kut….kikiki….

    ImamKhalid: Wei aku bz lah, bukan menghilangkan diri. Sesedap rasa jer ko ek!

  74. weii azie2.. soklan senang pun nak guna kajian universiti ker..
    tak payah… aku tanya adik aku yang daryah 4 pun boleh jawab.. ;)

    oklah guna kajian universiti lah.. sian lak kat azie if kalau jawab guna jawapan darjah 4.. ;p

    -menurut kajian daripada universiti pertanian vietnam,tempat pak ali belajar muda2 dulu..jawapan nya adalah

    dua2 pokok tak akan tumbuh kerana tiap2 pokok itu hanya lah ditanam separuh sahaja..bakan satu tapi separuh,,oleh itu pak ali harus lah repet bab tanaman kat universiti beliau..kerana kes tak paham bahasa vietnam…

    itu lah kajian yang telah dilakukan setakat ini hahahhaahaha

    ;)

    ImamKhalid: Kita tengok saper yang kena!!!

  75. amacam ??? terpaksalah azie belanja aku makan kat umah imam khalid..

    ImamKhalid: Hah, apesal rumah aku pulak yang jadi mangsa? Adui, macam2lah korang nih. Takpelah rumah aku pun rumah aku lah. Azie, ko bawaklah nasi goreng ker mi goreng ker aper ker sebelum ko datang rumah aku ek? Rumah aku tu takde benda nak masak…

  76. alamak btul la plak…ok la nti kite jmpa kt umah imam…
    jgn risau imam..aku bwk biawak goreng khas utk korang…kikiki
    ha player ko pun leh join…bwk skali skyjuice ko yg xsdp tu ek..kakaka…

    ImamKhalid: Hmmm nak kata aper… Marilah, jemputlah semua, datanglah ke rumahku… (Aduiiii)

    Ehem2, bila agak2 nak datang ni? Tepon dulu ek? Hihi :)

  77. imam aku nk bg soklan lg nih…korang jwb ye…
    1. banyak2 bas, bas apa yg org takut nak naik?
    2. ayam ape yg kluar waktu mlm?

    ImamKhalid: Eleh, senang…
    1. Basmati! Wakaka!
    2. Bapak Ayam & Ibu Ayam dengan ayam2nya… Kih3x! :twisted:

  78. BLAH la lu imam khalid.poyo je

    ImamKhalid: Aik, ko suruh aku blah? Dahlah masuk rumah aku tak bagi salam, dah tu nak suruh aku blah pulak. Hmm, tak patut, tak patut…

  79. azie asyik2 ko je yang bagi soklan…. bagi can orang alen plak..

    jawab soklan aku lak..
    benda ne bagus untuk diri kita..
    senang je nak buat
    sekejap je dah settle
    tapi ramai yang tak buat…??
    apakah benda itu??

    paham tak teka teki aku?? hehehe

    haaa jawab2.. :)

    ImamKhalid: Solat..?

  80. bagus orang yang solat je tau.. hahah btul imam khalid..
    teka teki ne aku reka2 je…ikut logik haha

    ImamKhalid: Patut pun bunyi dia tak macam teka teki. Hafez, walaupun aku ni handal dalam menjawab teka teki, tak salah kiranya aku memberitahu ko yang ko ni kurang berbakat lah dalam mencipta ayat teka teki! Wakaka!!! :P

    P/s: Jangan mare…

  81. hahaha…dua2 salah la imam…cuba lg ek…

    hafez,ala soklan ko ttup mate pun leh jwb tau..nsib baik imam dah jawab…dah korang xnk bg teka teki aku bg la…ha..ko jwb teka teki aku bg td..

    ImamKhalid: Alaa, salah ker… :(

  82. susah nak jawablah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ImamKhalid: Susah ker senang ker, ko kena cuba jawab. Jangan tak jawab.

    P/s: Soalan mana yang ko kata susah?

  83. kOrg bg tka-tki mudh bbenO,
    ni lak tka-tki yg d’cpta n d’rumus khs Olh bdan b’kanun…
    wakaka…

    sOlanny gini,

    “b’mula d arab, b’akhir d cina…
    ada pd ayam n xda pd itik”

    gapO dia?

    ImamKhalid: Ko pun tak dapat jawab, kata mudah konon.

    Pastu nak bagi teka teki basi kat sini. Aku malas jawab lah, tak mencabar. Kalau nak suruh aku tambah pun boleh. Macam ni tambahan dia:

    “Pagi-pagi ada dua, tengahari pun ada dua. Senja tinggal satu, malam ada dua balik. “

    Betul tak sambungan aku? Haa kan dah kata teka teki basi. Malas aku nak jawab. Bagi orang lain tolong jawabkan.

  84. erm, ade lg…
    yg ni bisa memutarkn urat Otak anda,
    silap2 ari buln, bOle kna pnyakit 3 serangkai…

    sOlanny:

    “bla msOk wktu sOlat, xkiralh sOlat jmaat ka
    r sOlat wjib yg d lalaikn ka…yg pntig solat, pOkOkny bla msok wktu sOlat ni…sapa yg paling kejam?

    ImamKhalid: Manusia yang lalai dalam mengerjakan solatnya…

  85. ala laskar…adik aku yg tadika pun leh jwb tu…kan hruf A tu..
    yg kedua tu…jwpan aku sme cam imam…hehe..

    weii soklan aku korang xjwb pun…

    ImamKhalid: Ala soalan ko susah laaa…. Nanti jap aku pk skali lagi.

    1. banyak2 bas, bas apa yg org takut nak naik? Basketball!
    2. ayam ape yg kluar waktu mlm? Ayam yang kelaparan!

    Ok tak jawapan aku? ;)

  86. hehe..salah la imam….give up? aku bg jwapan la…
    1. bas yg takde driver la org tkut nak naik….kkikiki…
    2. aym yang belum mengantuk la yg kluar malam2…. wahahahaha….

    best tak teka-teki aku?hehehe….

    ImamKhalid: Selamba jer jawapan ko ek? Jawapan aku bagi semua salah. Hampes… :P

  87. tak best la jawapan azie tu.sape2 yg bijak tu bagilah teka teki lg,pastu korang jwp sndiri la ye, otak aku tgh pionglah,taknak masuk campur,kikiki………

  88. nk bagi teka teki senang la..

    (1)byk2 kambing,kambing apa di cari org?
    (2)byk2 kuda,kuda apa nmpak kta,tpi kta tak nmpak kuda..?
    (3)byk3 daun,daun apa takde batang,takde akar?
    (4)byk2 itik,itik apa kaki 2?

    slmt menjawab~~ :D

  89. aku tau player…
    1. kambing hilang
    2. kuda mnyorok
    3. daun terup
    4. sumer itik ade 2 kaki..kan aiman…hehe…so itik normal
    la ade 2 kaki…

  90. Fauzan, apsal haram pulak?

    Hafez, jawab aper, kan dah jawab?

    Azie, Kalau nak bagi ada pic, daftar dekat gravatar.com dengan menggunakan EMAIL yang SAMA dengan yang ko guna untuk komen kat sini, terima kasih.

  91. Uiks, banyaknyer komen… Boleh main teka teki lak kat sini ek? Ni aku pun ada teka teki. Kenapa bila orang naik bas, dia naik jer terus kena bayar, tapi bila orang naik teksi tak bayar duit dulu?

  92. aku nk bg teka teki kat kau..jwb klau bleh!!!ok jwb!!
    soalannye cm ni
    misallah kamu tuan punya lembu!!lembu kamu ade 50ekor..didalam 50ekor tu 20ekor jantan 30ekor betina.dlm 20ekor jantan,3ekor drpdnya cacat..drpd 30ekor betina pulak 4ekor masih dara!!!
    selepas 4tahun kemudian..
    drpd 4ekor yg msih dara,3ekor mengandung…dan tlh melahirkn 53 ekor anak lembu!!!soalannyeeee…brape umur tuan punye lembu??yg cacat dan masih dara,x dikira dlm umur!!!

    ImamKhalid: Haha senang, takpe bagi diorang jawab dulu. Kalau tak dapat, baru aku bagi tau… ;)

  93. Usop, sinilah tempat orang nak sumbang dan cari teka-teki. Teka teki ko tu senang jer, duit dulu mana laku.

    alyILhamy, oleh kerana takde orang jawab, biar aku yang jawab. Umur tuan punya lembu tu adalah umur orang yang baca teka teki ni laa hahaha! Betul tak?

    azahar, ko tolonglah sumbang sekali…

    azie bp, silakan! :)

  94. imam..ko pakaba erk? aku lama dh tak on9 coz pc poblem…aku ader teka teki nih..bagi senang dulu lah.. jwb korang erk?

    knape penyelam laut msti rebahkan bdn dia dri blakang? knapa tak dri dpn? teka2…

  95. player ko tye kabar imam je..kabar aku xtye pun…hehehe…

    hafez…xpe nti aku ltk pic aku 7 keturunan nti…bru ko tau…

    aku nk jwb player…sbb kalau penyelam tu terjun ke depan…jatuh dalam bot dia sendiri la…kikiki…tul x?

  96. azie pakaba? hehe..

    pndai lh ko azie..betul lh jwpn tu..

    sape lagik ade soalan2 yg senang..meh la kasii..azie nk jwb tuh..heeh :)

    1. player…kabar aku baik2 je…kabar ko? hehehe…

      ko bg le soklan yg ssh2..bia terkeluar otak imam
      menjwbnye..hehehehe…bru thrill…

  97. hafez…pic lum cuci la…sabun dh abis…hehe…aku tak reti la imam cmne nk ltk pic cm ko ajar tu…wat la tusyen ke..hehehe

    player..angin gak nye imam ni…aku pun tkut nk tgur die…
    nti jangkit lak angin die tu kat aku…hehehe

    imam ko utang aku donat…

    1. Senang jer, azie. Ko masuk http://gravatar.com, klik pada ‘sign-up’ button, dan masukkan email ko (mestilah serupa dengan alamat email yang ko guna masa komen kat sini).

      Kalau ko dah sign-up sebelum ni, tapi guna email lain, ko boleh login lepas tu ‘add new email’.

      Lepas tu klik ‘add new image’, klik ‘My computer’s hard drive’. Pilih gambar dari dalam PC ko guna ‘Browse’ button, dan klik ‘Next’. Lepas tu ko drag2 jer mana2 yang patut, nak besarkan imej ker, nak kecikkan ker. Last sekali klik ‘Crop and finish’.

      Lepas tu bila dah setel, ko boleh try komen kat sini dan tengok gambar ko sure keluar punya! :)

    1. selamat berpose kepada imam, player, hafez dan yang lain2..sori la dh 15hr pose bru berkesempatan…hehe…sunyi je ni..xde idea baru nk bg teka-teki ke bln2 pose ni…

    1. hampeh…teka teki dia x susah langsung…budak OKU bleh jawab!haha..aku ada stu teka teki

      patung ape ada kait ngan binatang?

      jawapan…Barbie(babi)

    1. Terima kasih. Buat azie juga, selamat menyambut hari lebaran. Maaf zahir dan batin.

      Raya ni kat sini jer, Tganu. Rumah azie kat ner? Boleh letakkan Google Maps tak, senang sket kitorang seme nak gerak ke rumah azie nanti. Hehehe :twisted:

  98. hm…. agak seronok bc this blog….
    kekekkee….
    knp la x prasan blog ni dr dlu.
    terkekek2 umai baca…
    hehehehe…..
    layan beb!!!

  99. aku nak tekatek kat korang…ayah dan seorang budak pergi ke kedai EMAS utk bg kat ibuya kerana hari itu hari jd ibunya.sesampai kat kedai EMAS itu anak kepada ayahnya tak nak masuk. kenapa????

    jawapannye ialah sebab Engko Masuk Aku Sunat..JADILAH EMAS…JADI JGNLAH MASUK KE KEDAI EMAS

  100. aku nak gi satu teka teki lak…
    jilat- jilat, bile dah basah baru cucuk.
    ape kebendenye.?????
    Aaaaa…. kalau tere jawab leee pak cik oiiii…….

  101. TEKA TEKI BAIKNYAAAAAAAAAAAAAA………..DAPAT JAWAB MEMANG EBATTTT…
    Ade satu kapal selam yang boleh memuatkan 30 orang..
    sekarang ni penumpang dier ade 29 orang je… tetibe tanpa diduga tidak semena-menanya seorang emak yang mengandung telah join sekali naik kapal selam tuuu….
    Lepah tu, tetibe je kapal selam tu tenggelam… plubb…
    Aaaa… ape sebabnye…
    kalau tere jawab ler

  102. best r…byk tekateki…
    pas ni bLeh soal kekwn plak…

    try jWb ni plak…kpd ssapa yg teror..
    1) bila hdup je byk..tp bL mati tgal 3 je…
    2)byk2 binatang,binatang apa yg plg kaya..?
    3)bila pusing kanan jak nangis tp pusing kiri diam plak..apo dia?
    jwab lerrr…(^_^)v

    1. Adui, susahnyer teka teki ni. Ingat tanak jawab. Tapi memandangkan ko dah suruh aku jawab, terpaksalah aku mencuba…

      1) (tak tahu)
      2) Ayam, sebab dia ada kilang sadin
      3) Kepala paip, bila pusing kanan dia keluar “air mata” – nangis laa tu…

      Betul tak?

  103. Apek…..kau bermula dari bawah untuk berjaya sampai tahap paling tinggi…..sehingga kini….
    ku berharap…hidupkan la kembali sinar rancangan “senario” yang pernah membawa nama kau di seluruh dunia untuk melihat seisi keluarga tersenyum ketawa bersama rakan2 seperjuangan mu dahulu…..
    kembalilah Apek……..

      1. jwpn no.3 jer bTul..hikhikhik…
        tp oker ler..at lez imam dpt jwp gak..
        k la ni jwpn dier…
        1)kipas siling…on(hidup) jer byak sgat spai x tkira..tp bL off(mati) ad jer…heee….

        2)berUANG…hee
        3)bTul la…kepala paip…(*_*)v

  104. k tRy g r ni teka teki….kat cNi ad 3 soalan tp jwpn tuk ke3 3 solan ni sama jak…mean 3 solan 1 jwpn…
    1)kenapa gigi sakit?
    2)kenapa pencuri kN tangkap polis?
    3)kenapa ubi jaD kayu?

    try jawap ya…..cHayo2x!!!p(*_*)q

      1. Saya ada teka teki:-
        Apa bezanya gunung,tali,orang

        Kalau Kucing jadi anjing,ayam jadi gajah,musang jadi kambeng,manusia jadi apa?

        Tukang apa yg dipanggil palsu tapi orang masih suka membelinya.

        Kerja apa yg paling bodoh!?

        Buah apa yg tidak bisa dipetik?

        Berbulu,Berbiji,berbatang?

        Gajah terbang dengan apa?

        Jari bertemu jadi sambil berkali2

        kalau jari dia 10 terus jari saya berapa?

        kenapa org naik motor pakai helmet?

        Kenapa tukang gunting rambut cakap arah kita suruh tunduk?

        Apa bahasa Jepun orang hamil baring di tepi pantai

        Kalau pukul 12:00 bunyinya ding ding ding kalau pukul 6 bagaimana

        Lubang apa yg diminati,dinikmati,dan kebanyakan orang.Segar lagi

        Selamat menjawab>>>>> Saya ini dri brunei darussalam,inilah teka teki saya.Nombor handphone sya ini dia 8648879.Tnyalah kpada sya jika kmu tk pndai mnjwb.

        1. Gunung tinggi, Tali panjang, Orang kurus.
          Manusia jadi bingung!
          Tukang buat gigi palsu.
          Sambung ekor beruang adalah kerja paling bodoh.
          Buah tangan yang tidak bisa dipetik.
          Berbulu, Berbiji, berbatang = Rambutan.
          Gajah terbang dengan susah payahnya.
          Jari saya 20.
          Takkan nak pakai tali pinggang keledar kot?
          Sebab nak gunting rambut di bahagian bawah.
          Apa bahasa Jepun orang hamil baring di tepi pantai? Tak tahu.
          Kalau pukul 6:00 bunyinya ding ding ding juga.
          Lubang jamban.

          1. Inilah jawaban yg kamu salah jawab,IMAM

            Apa bezanya gunung,tali,orang?Imam kamu salah! hahahaha bukan itu!Salah salah.
            Jawaban:Klau gunung meletus,kalau tali putus,klau org mampus!!!

            Kerja apa yg pliing bodoh!?
            Jawaban:Kerja juru gmbar,Kn hrga gmbar klau 3×4=15 Ringgit,Kan bodoh!

            Apa bhasa Jepun org hmil bring s tpi pntai?
            Jawaban:Ku Kira Kura kura

            Kalau pukul 6 bunyinya..
            Oi!!!! udah pukul 6 niii….Maghrib! maghrib!!! akhir sdah!!!

            Salah!!! Bukan lubang jamban,lubang hidung!!!!wawawawawawa….

  105. Teka teki:-
    Monyet apa yg kalau kita mnyanyi kera itu mati
    =?
    Tahi apa yg nyaman kalau di pegang
    =?
    Apa peribahasa Sambil Menyelam Minum Air(Beri ertinya)
    =?
    Kenapa jin keluar dari ketel emas?
    =?
    Kenapa kita panggil emak tapi tidak di sebut nama emak itu?
    =?
    Keluarga Kadir ada 6
    Adik beradiknya ada 4
    yg prtama nmanya Kaka
    yg kedua nmanya Kamal
    yg ketiga nmanya Kadir(Dia)
    yg anak bungsu siapa?

      1. Inilah jawaban yg kamu salah jawab,

        Hahaha bnyak slh imam…imam

        No.2 itu bukan tahi hidung! :Tahi di susu perempuan…Kn?

        Apa erti Sambil Menyelam Minum Air?
        :Tenggelam! / Lemas…hahahaha

        :Dia kesempitan! dlm ketel

        :Itu lah nma dia Yang anak Bongsu(iban)Anak angkat kadir….

  106. Saya ada teka teki lagi:-
    Kalau kmu pndai maths ahhh Cuba ini
    3 x +=?
    Jauh di mata dekat di hati?

    Siapa artis lahir dari batu

    Kenapa Amuk memakai topeng di mata bukan seluruh muka?

    Di tembak ke bawah kena hidung?

    Kenapa di langit tidak ada trapik light?

    Kenapa mayat di balut dengan kain putih

    Kalau lihat jauh macam masjid,kalau dekat sama juga macam masjid,tapi tak dapat di buka pintunya?

    Kalau berdiri dia berdiri, kalau tidur dia pun tidur,kalau mandi sudahlah terus dia pun tidak mandi?apa ayooo..!

    Kalau orang tuli macam mana mahu dia dengar musik?

    Ada dua mulut.Satu mulutnya untuk org lain,satu lagi mulutnya untuk dirinya sahaja?hayoo? Cuba

    Dah abis lain kali sja ok

    1. Jauh di mata dekat di hati? Jantung.
      Kenapa di langit tidak ada trapik light? Sebab tak ada jalan.
      Kalau lihat jauh macam masjid, kalau dekat sama juga macam masjid, tapi tak dapat di buka pintunya? Gambar Masjid.
      Kalau berdiri dia berdiri, kalau tidur dia pun tidur,kalau mandi sudahlah terus dia pun tidak mandi? Bayang2.
      Kalau orang tuli macam mana mahu dia dengar musik? Pakai alat bantu dengar.
      Ada dua mulut. Satu mulutnya untuk org lain, satu lagi mulutnya untuk dirinya sahaja? Perempuan ;)

      Lain2 aku tak tau jawapannya. Cuba ko bagi tau.

      1. Lampu apa yg klau pecah org nya kluar

        Knapa ayam kmpung bebas?

        President apa yg bleh mnari?

        Daun apa yg tdak bleh di pgang?

        Apa bzanya Salon sma Balon?

        Kalau dtrik tk dpt,klau tolak pun tdak dpt?

        Rambut apa yg bleh dmkn?

        Mahu bunuh apa org di laut itu.Di dlm laut trdpt ikun yu?

        1 – 1=?

        Knapa superman trbang di lngit??

        Knapa Batman logo nya gmbar klawar?

        Sbenarnya buaya itu lelaki atau perempuan?

        Bagaimana cara babi melintas sungai.Dan di tengah sungai itu trdpt 1000 buaya?

        Nenek ini d pulau lain dan di seberang itu ada cucunya,dan bgimna cara nenek ini menyberang dan di tgh pulau itu trdpt 4550009 milion ekor ikan yu?

  107. Saya ada cerita bukan teka teki

    Pada suatu hari ada lelaki bernma ali dia kerja sebgi bot kampung ayer di brunei.Pada malamnya dia mula berjalan hingga ke Selangor,HuyOoo!.Selepas dia sampai di sana,tiba-tiba dia nampak orang tua memakai serba putih.Orang tua itu meminta tumpang”TUMPANG,TUMPANG”.Ali bergetar-getaran,dia tahu bahawa orang tua itu adalah syaitan.Terus ali tidak peduli dan dia suruh orang tua itu ikut dia(ALI).Ali pun memakai motornya dan org tua itu pun ikutnya.Selepas sampai di Sg.Liang(eh sory ah org yg bca ini dri K.L Tdak tahu tmpat ini Maaf).Ali tidak mahu memakai motor dia mahu memakai motorsikal.Dia Majal,dan org tua itu pun membuat silap mata dan sekelip mata trnmpak sebuah motorsikal ghost rider.Ali pun menaikinya dan org tua itu juga naik.Ali menekan motorsikal sngat laju hingga KeKota.Kemudian ali memandang belakang terus tidak ada orangnya…. BerSambung

  108. …Terus Ali pun gementar sangat gementar.Dia pun balik,Tiba-tiba dia nampak lagi org tua berserba putih di Sg.Liang.0org tua itu nangis dan sedih.Ali pun menghantarnya entah dmna dia mahu pergi.Ali pun menekan minyak dengan laju…………..sekali…..Dan Org tua itu cakap dibahu Ali .”ALI…Ali…ali! Ini Bapa kamu jgn laju!,Semalam saya jatuh kerena kamu drive sangat laju….”Ia bapa…Wawawawawawawawawawawawaaaaaaaaaaa………………………..

    1. Apa laa yang ko merepek ni. Cuba taip elok2 sikit, pakai bahasa standard, yang boleh difahami ramai. Aku baca elok2 kisah ni baru paham. Tulisan salah eja, koma di mana, noktah di mana, singkatan yang sukar difahami. Macam menaip syok sendiri, pembaca tak paham, tak guna jugak, kan? Hati2 selepas ini, ya! ;)

  109. Knapa ayam kmpung bebas?

    President apa yg bleh mnari?

    Daun apa yg tdak bleh di pgang?

    Apa bzanya Salon sma Balon?

    Kalau dtrik tk dpt,klau tolak pun tdak dpt?

    Rambut apa yg bleh dmkn?

    Mahu bunuh apa org di laut itu.Di dlm laut trdpt ikun yu?

    1 – 1=?

    Knapa superman trbang di lngit??

    Knapa Batman logo nya gmbar klawar?

    Sbenarnya buaya itu lelaki atau perempuan?

    Bagaimana cara babi melintas sungai.Dan di tengah sungai itu trdpt 1000 buaya?

    Nenek ini d pulau lain dan di seberang itu ada cucunya,dan bgimna cara nenek ini menyberang dan di tgh pulau itu trdpt 4550009 milion ekor ikan yu

  110. Salam..

    Imam..Saya nak tambah sikit jawapan teka-teki yang apa benda bila masuk segitiga, tapi bila keluar dia bergulung-gulung..hehehehehehe!!! kelakar lah soalan ni….korang semua jawab seluar dalam kan? Betul lah tu.. tapi kurang tepat…hehehehehe!!!

    Yang tepatnya…SELUAR DALAM ORANG LELAKI! Hehehehehe!…jangan marah ahhhh!!!!

  111. Eh..kita tau lah sbb memang orang lelaki suka buat macam tu..hehehehehe!! Hemmm…kenapa ye orang lelaki suka buat seluar dalam diaorang macam tu? hehehehe…
    Eeee..dah lah, sensitif isu ini..nanti jadi lucah pula karang..
    Peace!! hehehehe!!

    1. Cuba baca ayat aku tu baik2.

      Maksud aku, mana ko tau yang orang perempuan tak buat macam tu?

      Kenyataannya, orang perempuan pun sama laa… ko jer yang tak tau kot.

  112. woi ko orang…………aku nak teka ni….mende tu memang susah la kalau nak dicari….tapi kita buang jugak…..apa yek??jawabbb

  113. Uy imam! engkau tak jwb teka teki sya kerrrr…penat sya buat…
    Sya da teka teki bru…di ats itu “Cerita ali”Jwb lerrr :@…Marah udah sya ni…Imam ada email ke? Jika ada hubungi sya 8648879 atau emel Wapukitai_boy35@hotmail.com
    CEPAT SYA MAHU NIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  114. Knapa ayam kmpung bebas?
    Kan hri merdeka…mstilah bebas.

    President apa yg bleh mnari?
    Obama Kid Witsend(Penari U.S.A)

    Daun apa yg tdak bleh di pgang?
    Doun”t touch me!(Don’t Touch me)

    Apa bzanya Salon sma Balon?
    Huruf dpnnya S ngan B,hehehehehehe

    Kalau dtrik tk dpt,klau tolak pun tdak dpt?
    Pintu di tulis “No Entry”

    Rambut apa yg bleh dmkn?
    Rambutan,wawawawa

    Mahu bunuh apa org di laut itu.Di dlm laut trdpt ikun yu?
    Mahu bunuh diri!

    1 – 1=?
    Satu tumbang

    Knapa superman trbang di lngit??
    Kalau di darat kn bangunan tinggi.Nanti trlanggar

    Knapa Batman logo nya gmbar klawar?
    Klau babi tdak ngam

    Sbenarnya buaya itu lelaki atau perempuan?
    Perempuan lh kn” Bu Aya”

    Bagaimana cara babi melintas sungai.Dan di tengah sungai itu trdpt 1000 buaya?
    Lintas sja,buaya mna da mkn babi,kn babi haram.mna buleh mkn yg hrm2.

    Nenek ini d pulau lain dan ,di seberang itu ada cucunya,dan bgimna cara nenek ini menyberang dan di tgh pulau itu trdpt 4550009 milion ekor ikan yu
    Lintas sja lah kn 4550009 ekor ikan yu .Ekor (Tail)Buntut ikan sja.Hahahahahaha lucukn.. imam

  115. alala imam…tak kan marah kot…..yela sy bG jwpan la ya….

    !)napa gigi skit?
    2)napa pcuri kena tgkap polis?
    3)napa ubi jD kayu?

    sebab…..’LAMBAT CABUT’

    hehehehehe……..

  116. Mstilah imam mmang bnr Mudah.Sya ada lgi

    Rantai,rantai apa yg isteri tdak mahu pkai?

    Kacang apa yg buleh jalan

    kalau gajah bsar,kalau tikus kecil,kalau lalat apa?

    Apa bahasa English dua dingin?

    Eh~ mlz nak tnya lgi penat.Tpi sya ada bnyak lagi teka teki so imam jwblh.

    1. Ko masuk http://gravatar.com kemudian register, lepas tu ikut arahan untuk masukkan gambar.

      Yang perlu diingat, semasa mendaftar, gunakan alamat email yang sama dengan alamat email yang digunakan untuk komen di sini, barulah keluar gambar itu.

      Selamat mencuba! ;)

  117. Buah apa yg kmi tkut

    Apa ditengah kpl trbang?

    Monyet apa yg inda mkn?

    Ditmbak ke bwh kna hidung?cba!!

    Kacang apa pnjang kalau di potong tetap pnjg??

    Binatang apa yg klau kta lnggar ia tdak mti?

    Knapa anjing lidahnya kluar?

    Daun apa tngahnya lubang?

    Knapa nenek sihir kalau naik sapu ketawa trbahak2?

    Apa bezanya lagu Spiderman dan Spider pig?

    Apa bezanya jamuran dan telephone?

    Binatang apa yg pndai maths?

    Seekor monyet telah mati krana ditembak pemburu so tnggal brapa sisa2 monyet itu?

    Sate apa yg bsar?

    Abis>>> Slmat mencoba imam

    1. Buah apa yg kmi tkut? – Buah penumbuk!
      Apa ditengah kpl trbang? – Ada ruang jarak antara “Kapal” dan “Terbang”!
      Monyet apa yg inda mkn? – Patung monyet!
      Ditmbak ke bwh kna hidung? cba!! – Ntah, tak tau!
      Kacang apa pnjang kalau di potong tetap pnjg?? Kacang Panjang!
      Binatang apa yg klau kta lnggar ia tdak mti? Zebra!
      Knapa anjing lidahnya kluar? Nak turunkan suhu badan!
      Daun apa tngahnya lubang? Daun tingkap!
      Knapa nenek sihir kalau naik sapu ketawa trbahak2? Geli kena batang penyapu!
      Apa bezanya lagu Spiderman dan Spider pig? Spider Pig kalau sentuh kena samak!
      Apa bezanya jamuran dan telephone? Dua2 kalau “Kring” kena angkat!
      Binatang apa yg pndai maths? Cimpanzee!
      Seekor monyet telah mati krana ditembak pemburu so tnggal brapa sisa2 monyet itu? Tak paham soalan!
      Sate apa yg bsar? Sate Kajang!

      Habis! Yang salah tolong betulkan. :D

  118. Buah apa yg kmi tkut?Buah durian,Psl klau ku cmpak arah kau kn kau lari ketakutan kerana takut sakit.Betul takk?

    Monyet apa yg inda mkn?Monyet lagi puasa…

    Ditmbak ke bwh kna hidung?Kentut!,Betul kn,psl ditembak ke bwh bau nya kna hidung.Betul takk?

    Knapa anjing lidahnya kluar?Krna kepanasan dan kelaparan atau letih lari sana lari sini…

    Daun apa tngahnya lubang?Daunut(donut)hihihihi

    Apa bezanya lagu Spiderman dan Spider pig? Sma tdak sma lagu.Betul tak

    Binatang apa yg pndai maths? Itik pasal lagu ahli fiqirkn ada itik macam ni,2 x 5=10 5 x 2=10 Quick quick quick quick quick.Betul takk

    Sate apa yg bsar?Satelight.O.K TAKKK?

    1. Haziq..solan yg ni..

      Seekor monyet telah mati krana ditembak pemburu so tnggal brapa sisa2 monyet itu? nada lg tgal sisa2 coz monyet2 yg len dah lari tkut kN tembk…tul ka?

  119. hihi…lucu lah imam ni…otak mmg gila2 sikit..wakwakwak…pa2 pun best lah imam…nak pecah perut ketawa…ok imam….baik2 kat sana…lau tensen nak jawab soalan diaorang tu…sebut je nama gue..tetap ok punya…haha…aik..tak caya??…ok imam…bye…

  120. 1. banyak-banyak haiwan,haiwan apa yang kaya-raya…jawab jangan x jawab…
    2.banyak2 sungai,sungai ape yang banyak wang..takkan tak tau kot…ee..
    3.banyak2 buah,buah ape nama perempuan..

  121. apek2 ade jew idier
    korg nk teka teki agi kn

    1.satu biji kelapa bahagi 2 bahagian mane yg dipanggil kelapa
    klau pndai n tere jwp r
    hehehehe!!!!!

  122. satu bahagian kelapa dibahagi dua:tempurung kelapa,santan kelapa,air kelapa.
    hantu apa yg takut dgn hari raya:kedekut.sbb dia takut kena bagi duit raya kat hantu2 lain
    kete yg boleh lompat dari satu pokok ke pokok yg lain :kete kabel
    gajah terbang dgn apa:susah payah

    1. Jika jawab tanpa klik [Balas], jawapan anda tidak akan sampai kepada penyoal teka teki ini. Oleh itu, biar saya tolong betulkan yang saya tahu.

      Kete yang boleh lompat dari pokok ke pokok: Mazda 323 (tree to tree)

      Yang lain kena tanya penyoalnya sendiri haha :P

  123. salam,
    nak bagi teka teki gak le.
    1. banyak2 tempat, tempat apa yg paling dekat.
    2.banyak2 bola,bola apa yg tajam.
    3.tong apa yang boleh dimakan.
    4.tikus apa yg xtau lari.
    5.nanas apa yg ada kat dlm laut.
    6.tupai apa yang pakai pasu kat atas kepala.
    try le jawab.
    selamat mencuba…..

  124. ok,ni satu lagi teka teki..fikir fikir ye…

    apakah benda bila dipendam rasa resah diluah rasa malu.


    ..sape bijak …cepat2
    ..
    ..
    ..salah jawapannya bukan cinta..
    ..
    ..ok la takde org tahu,jawapannya ……..kentut…
    .
    .hahaha

  125. teka teki imam Ghazali kepada anak muridnya pulak:

    soalan-apa yang paling jauh gan kita?
    jawapan-masa silam kita

    soalan-apa yang paling dekat gan kita pulak?
    jawapan-mati

    ok teka teki nih…

  126. byk2 tulang..tulang ape yg tak basah…?
    pokok kat gunung…daun dlm air..ape dia?
    mcm mana nak masuk kan gajah dalam peti ais?

    sila jawab…dgn sukarela…

  127. nk bgi teka-teki gak ni…hihi.
    1. ikan apa paling sedih?
    2. ikan apa suka tipu orang?
    3. ikan apa x tahu malu.
    4. ikan apa paling miskin.
    5. ikan apa paling havoc.
    6. ikan apa sambut thaipusam….

  128. lawak ngko ni apek memang funny giler.meh try jawab teka teki aku plak…………..dalam byk2 matahari,matahari apa ada 2……and lagi satu, benda apa luar ayam dalam ikan. jawapan dia……matahari mau.ngan sardin cap ayam.muahahahahahaahah………………………………………….

  129. soalan: ape beza tangan perempuan dengan daun betik????

    jawapan: bezanya daun betik boleh digunakan untuk melembutkan daging yang keras, tangan perempuan pulak boleh mengeraskan daging yang lembik….huhuhuhuhuu

  130. room yg hampeh tp masyuk…hppning gak…korang nie mcm xder idea ker wat joke erk..bg arr soaln yg xpnh org tnyer lg…haa bg2..aku nk jwb nie

  131. ada sorang pemburu.dia pergi berburu.apabila masuk hutan dia nampak gorila.dia tembak,tapi gorila tu mengelak.dia ambil pisau pastu baling tapi terkena pada pokok.tapi gorila.sebab ape?
    jwpnnya ialh gorila 2 ambik pisau lepas tu tepuk kat dada.huahuahua

  132. teka teki..

    1) dalam banyak² katak, katak aper yg boleh lompat tinggi dari KLCC?

    2) kenapa orang naik teksi tak bayar duit dulu?

    3) ali dan tujuh anak kapal pergi belayar, pastu kapal karam.. ali mati, berapa yg terselamat?

  133. re:Teka-teki: Scorpion kaler apa?
    Jawapan: Kala jengking lah.. senang pun takleh nak jawab!

    tadi tanye kaler, tapi jawapannyer kala plk, hampeh :)

    Teka-teki: 4 orang awek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung??
    Jawapan: Sebab tak hujan… aduhai! Dahlah malaslah nak tanya lagi… soalan bebudak pun takleh nak jawab!!

    nko x kata pon time tu tak hujan! hampeh x(

    1. ada 1 soalan…
      sebiji bola sepak…bahagian mana pada bola tersebut tidak boleh d tendangan?bhgn depan ka?tepi ka?belakang ka or bhgan mana?

      dapat jawab tak…??? (^_^)v

    1. cm monyet panjat pokok kelapa..
      tp tu kalo soalan die..

      kankang pluk
      kankang pluk
      ramas2 kemudian tarik….

  134. nak komen memang tekde ,tpi nak mintak tolong lagi ade laaaaa….
    tolong bagi teka teki outk majls owang kawinnn leh tak?

  135. askum..kiteowg x minat dengan seorang cikgu smk penghulu saad dari area kelantan..kata nak ikut suami pas kahwin..so,kenapa x belah lg???setakat naik keta myvi x heran ar..kalo naik keta BMW ok ar gk..

  136. hahah lame tak bagi komen.. zzzZZZzzz bz bz .. betul ker blog nie nak tukar tangan?? bila tue huhu best ke nanti..

  137. aku tgk indonesia punya teka teki pun pening.. teka teki pun aku tak paham.. nak jawab lagi la masalah,.,,, zzZz

  138. ok la gak lawak ni tapi ada satu teka-teki dari sayaboleh ker bagi. sbb kat pejabat saya sampai sekarang x kering gusi ada plak yang x puas hati dengan soalan yang diberi ni…

    ada seekor monyet dia nak seberang jambatan tetiba jerk dia berhenti nape yerk….

  139. salam bro,lawak lu kira ok la dari x de langsung.nape skrg x de dh crite gitu2 apek?bosan gak sbb raja lawak kna tnggu taun dpn.gua ada 2 teke teki.kalau naik teksi nape kita x byr duit dulu? dan nape bayang2 slalu ikut kite?sila jawab kalau terer sgt.

  140. xde yg trbru ke dlm s0leh.net nie? asl bkak je mst mnde yg sme.. saiful=jwpnnye driver x mnx, cmne nk bg.. he2.. lg 1. 2 kn byg kte.. mst r die ik0t kte.. keh3

  141. ape die bile mencangkung 3kaki,merangkak 5 kaki…apakah kaki itu…jawab pek…soalan cepuk emas…hanye orang pintar bole jawab..

  142. tebak2kan_ny ga’ seruuuuu!!!!!
    kak, cari yg bagus dunk………………..
    yang kreatif………………ya,,,,,,,,,,,,,

  143. 3 shbat sjati sdg b-jln2.. nmanya Otak, Gaduh & Diam. tiba2 Si Gaduh hilang. 2 kwn ni pon report kt polis. tpi, si otak tunggu luar balai jer…
    Diam : encik polis, kwn saya dah hilang la.
    polis : oh.. bleh bgtau nama awk?
    diam : diam
    polis : aik.. org tny baik2 jwb la bgus2.. nama?
    diam : diam lah..
    polis : ko ni knp?! nak cari gaduh?
    diam: eh, btul tu. cmana cik tau?
    polis : mana ko letak otak?
    diam : oh.. ada di luar balai tu jer..

  144. mmg best teka teki anda semua kt nak bg teka teki boleh ke.soalannye ia berat sangat xde org kat dunia ni blh angkat tapi blh alihkan

  145. salam semua buat warga malaysia,saya inginmenberikan satu teka-teki kegemaran saya,
    ADA TIGA ORANG YANG PERTAMA BUTA,KEDUA BISU,KETIGA PEKAK,OKEY YANG SI PEKAK NI CURI DUIT SI BUTA TAPI SI BISU NAMPAK,BAGAIMANA SI BISU HENDAK BAGI TAU SI BUTA YANG DUITNYA DI CURI.KALAU PANDAI SILA LAH BERI SEBARANG KOMEN ATAU JAWAPAN………….:)

  146. hello?? Gua bdk bru ne..
    lau ada yg brani..jwplah teka-teki gua ne..
    imam terrer..sila…sila
    1.pengembala dalam hutan cari haiwan, haiwan dalam bandar cari apa????
    2.Dalam byk2 org, org apa yang mati tak masuk kuburan???

  147. just nk kongsi ngan u’all…
    ary nie aku kne marah kt 1/2 jam ngan bos..pastu keajaibpan berlaku die dtg mntk maap..dier ckp die bukan sengaja tp sbb tension..pas jew die bkk blog nie yg aku email kt die smlm die kte die ptut mintak maaf ngan aku..

    trima kasih imam..

  148. ada sekor kambing tua, nk lintas jmbtn malangnya jmbatan roboh. jadi kambing tu patah apa? kaki? tanduk? bukan2… jwb, senang ni !!

  149. hai………salam…sye org bru….so nk wi komen…
    teka-teki nie buat sye lgi tension adlah…..
    sye pon ade teka-teki…..nk x???
    1.nape anjing takut pde laki2????
    pikir lh klau terel….
    mesti xkan dpt jwb punyer….

    jgn bce jwpn dulu yer…

    jwpn nyer sbb laki2 kn “BUAYA” so anjing pon takutlah….
    he3……ho3…..

    1. banyak2 pintu, pintu apa yg kebanyakan orang tak dapat tolak? orang tegapp berotot pun jarang lah yg dapat…. cuba jwb kalo terrellll… the answer will arrive soon.. hehe

  150. Hmm xda yang torai jawab yea… Jawapannya ialah bulan anak, tang bapak. ada paham? Bagini : Bulan bin Tang… muahahaha. Soriler kalo x klaka.. ;p