Makanan Tambahan Untuk Anak-Anak: Apa Yang Paling Sesuai Untuk Mereka?

Makanan Tambahan Untuk Anak-Anak

Tiada yang lebih menggembirakan ibu selain melihat anak-anaknya membesar dengan sihat, cergas, cerdik dan pintar. Saya turut tidak terkecuali, sentiasa teruja untuk berkongsi bagaimana saya menjaga kesihatan anak-anak saya.

Sejak kecil lagi, anak-anak saya sudah diperkenalkan dengan makanan tambahan. Bermula usia anak 6 bulan, sewaktu anak-anak mula diperkenalkan dengan makanan pejal, saya akan masukkan sekali buah kurma yang telah distim dan diblend sebagai makanan tambahan untuk anak-anak.

Apabila usia anak-anak meningkat 2 tahun, saya mula memperkenalkan Meal Shakes Shaklee. Hanya 1 sudu kecil sahaja setiap pagi dicampur dengan susu kambing Hi-Goat sebagai makanan tambahan untuk anak-anak.

Meal Shakes adalah sejenis serbuk minuman yang tinggi khasiatnya. Meal Shakes dapat mengatasi masalah sembelit, asthma, selsema, demam, batuk dan kurang selera makan yang sering berlaku pada di kalangan kanak-kanak.

Pemakanan Sunnah Sebagai Makanan Tambahan Untuk Anak-Anak

Selain itu saya juga memberikan anak-anak 1 sudu kecil madu sebagai sumber makanan sunnah dan antibodi untuk anak-anak setiap hari sebagai makanan tambahan untuk anak-anak.

Selepas mendapat suplemen pagi, barulah anak-anak saya mandi. Mereka menggunakan mandian badan dan rambut keluaran Tropika yang berasaskan minyak kelapa dara. Losyen, minyak rambut dan badan juga dari sumber minyak kelapa dara keluaran Tropika.

Alhamdulillah sepanjang penggunaan produk berasaskan minyak kelapa dara, di samping suplemen untuk dalaman, sehingga ke hari ini anak-anak saya bebas alergik.

Selesai mandi dan siapkan diri, barulah anak-anak saya bersarapan. Selepas sarapan, saya berikan mereka 1 biji Omega Guard Shaklee sebagai makanan tambahan untuk anak-anak. Ia baik untuk perkembangan otak, daya tumpu dalam pembelajaran dan mempertingkatkan sistem imun mereka.

Sebelah tengahari pula, selapas makan, saya berikan mereka 1 biji Chewable vitamin C, juga sebagai makanan tambahan untuk anak-anak. Ia amat baik untuk tulang, gusi dan mempertigkatkan sistem imun juga.

Alhamdulillah, dengan memberikan makanan tambahan untuk anak-anak, mereka sangat sihat dan sangat sangat jarang jatuh sakit. Oleh itu, saya ingin berkongsi dengan ibu bapa semua, tentang pentingnya makanan tambahan untuk anak-anak.

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan, konsultasi & khidmat nasihat percuma berkenaan makanan tambahan untuk anak-anak.

Habiah binti Abd Kadir
014.810.7259
Shaklee Independent Distributor
www.facebook.com/mamabasicsupplement

Komentar

comments

Published by

Habiah

Ibu kepada 3 orang cahaya mata yang comel & manja. Proaktif, berintegriti & lantang bersuara. Cintakan kesihatan semulajadi. Suka menghabiskan masa bersama keluarga. Connect with Habiah on Facebook and Google+.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *