Masalah Faraj Longgar, Kentut Faraj – Mudah Untuk Diatasi

Masalah faraj longgar dan kentut faraj ada berlaku di kalangan wanita yang sudah berumahtangga, terutama yang telah melalui proses bersalin.

Masalah ini juga berlaku disebabkan faktor usia wanita itu sendiri.

Wanita yang tidak pernah bersalin juga turut mengalami masalah faraj loggar atau kentut faraj apabila usianya telah menjejak 40-an.

Semasa proses bersalin, dinding vagina dan otot yang menyokongnya akan diregangkan. Biasanya pada kelahiran pertama atau jika saiz bayi agak besar, dinding vagina akan terluka dan terkoyak. Continue reading Masalah Faraj Longgar, Kentut Faraj – Mudah Untuk Diatasi

Set Skin Care Untuk Kulit Kering

Kulit kering, muka kusam, tak sekata, kelihatan garis-garis halus di dahi, atas hidung dan dekat bibir. Bibir pun menggelupas jer. Sesekali kelihatan jeragat-jeragat halus mula kelihatan.

“Arghhhh…. Adakah aku sudah kelihatan tua sebelum usia sebenar? Oh tidak!”

Kulit kering, muka kusam, tidak sekata!
Kulit kering, muka kusam, tidak sekata!

Hampir setahun jugak saya mengalami masalah kulit muka kering ini. Saya perasan, kulit saya kering sejak saya mengandungkan anak kedua.

Saya fikir, ia adalah disebabkan oleh hormon semasa mengandung. Selepas bersalin, kulit saya masih kering, diikuti pula oleh jerawat di dahi. Memang saya sangat tidak selesa. Continue reading Set Skin Care Untuk Kulit Kering

Rawat Keputihan Sebelum Parah, Cegah Faraj Berbau

Pernah tak anda bayangkan:

Muka cantik, kulit licin, bibir merah delima, pinggang ramping bak kerengga, tinggi lampai pula. Bak kata orang-orang tua, serba serbi kena, beruntung kalau dapat buat bini! ^_^

Yer lah, lelaki mana yang tak nak memperisterikan wanita cantik kan?

“Orang lain boleh tengok jer, tapi aku boleh semua!”

Detik hati si suami yang memperisterikan wanita cantik.

Tetapi pernahkah anda tahu, tak semua wanita cantik dan wangi itu cantik juga di dalamnya. Ramai jejaka tampan yang ‘tertipu’ dengan pandangan mata. Continue reading Rawat Keputihan Sebelum Parah, Cegah Faraj Berbau

Redakan Senggugut Dari Terus Menghalang Aktiviti Harian Anda!

Beginilah keadaan sebelum dapat redakan senggugut (PMS). Anda pasti biasa terdengar keluhan-keluhan sebegini:

“Assalamualaikum boss, hari ni saya terpaksa ambil cuti emergency kerana senggugut!”

“Mak.. esok saya tak boleh pergi sekolah, sakit perut sangat ni. Nak g kliniklah, nak ambil MC!”

“Abang, hari ni sayang tak masak, abang tolong masak atau beli jerla apa-apa boleh, sayang nak rehat jer ni, baru sudah makan ubat tahan sakit…”

Continue reading Redakan Senggugut Dari Terus Menghalang Aktiviti Harian Anda!

Vitamin Cinta Berahi Kunci Kebahagiaan Suami Isteri

Vitamin Cinta Berahi Suami Isteri
Vitamin Cinta Berahi Suami Isteri

Mak aiiih tajuk entriku kali ini. Jangan cepat sangat buat spekulasi ye… ^_^

Vitamin cinta berahi untuk pasangan suami isteri. Perlu ker? Berkesan ker? Selamat ker? Pelik bunyinya… Continue reading Vitamin Cinta Berahi Kunci Kebahagiaan Suami Isteri