Cara Membantu Orang yang Sedang Nazak…

Komentar

comments

Published by

ImamKhalid

Seorang bapa kepada 3 cahaya mata yang comel & manja. Pendiam tetapi penyayang. Gemar menulis perisian aplikasi web & sukakan sukan adrinalin. Connect with ImamKhalid on Facebook, Google+, Twitter and YouTube.

3 thoughts on “Cara Membantu Orang yang Sedang Nazak…”

  1. Alhamdulillah..Saya senang membaca tulisan ini.
    Krn wkt kakek saya meninggal,saya sm sekali tdk membacakan yasin utk beliau. saya takut dibilang cucu yg g berbakti.tp saya hanya bs b’doa dlm hati.

  2. Assalamualaikum wbh Terima kasih ya!! bagus sekali panduannya. Saya diajar oleh Ustaz..untuk membantu orang2 sedang nazak dengan mengajar mengucap dan sangat membantunya sekiranya dimasuk tangan orang yang sedang nazak tadi ke dalam mangkuk yang berisi air dengan membaca Bismillahirrahmanirrahim.. dan sapu keseluruhan mukanya dengan membaca Allahianni sakaratul maut ( sila betulkan , sekiranya salah, saya mohon ampun)…sangat membantunya untuk melawan godaan syaitan…Wassalam.

  3. Assalammu’alaikum wr.wb.
    Mengapa bacaan kalimat toyyibah tersebut tidak dilanjutkan dengan membaca Muhammaddarosulullah tapi mungkin dengan teori kita mengatakannya mudah dan bagi orang yang sedang nazak sulit dan ini tergantung pada saat dia hidup apakah dia sering berzikir atau tidak.
    Insya Allah kita ditetapkan iman dan Islam oleh Allah Ta’ala sehingga tidak sulit dalam mengucapakan kalimat Toyyibah tersebut saat nazak.

    Bilahil taufik wal hidayah
    Wassalammu;alaikum wr.wb.

    IKHWAN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *