20 Cara untuk Jadikan Roommate Anda Gila

Bengang dengan roommate? Tak tahu apa nak buat? Get ready for the payback time…

  1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bahawa takde orang kat rumah. Unpack segala barang anda dan pegi tido.
  2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati, “Hoooorey, ko dah balik!” Lepas tu menari dalam 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama-lama dan tanya dia, “Sepatutnya kau dah blah dah sekarang.”
  3. Buat-buat terjaga pada tengah malam, jerit kuat-kuat, “Tolong, kat mana aku berada ni?” dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tido. Esoknya, kalo dia tanya, pura-pura tak tahu apa yang dia cakap.
  4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata, “Dah merebak, dah merebak!”
  5. Beli pepokok bonsai. Bercakap dan tido dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dengan pokok tu dan cakap, “Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi!” sambil keluar menghempaskan pintu bilik dengan kuat. Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.
  6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata, “Tak lama lagi, tak lama lagi…”
  7. Duduk di depan papan chess dua tiga jam tanpa buat apa-apa atau cakap apa-apa. Lepas tu bangun secara tiba-tiba sambil berkata, “Siot betul, kalah lagi.”
  8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tido. Lepas dia keluar, bangun dan menjerit dengan kuat “Hoooorey!!!” dan bukak lampu semula.
  9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap “Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda?” Lepas tu buat muka bodoh sambil berkata, “Eh, kau rupanya…”
  10. Kata kat roommate “Ada pesanan penting untuk kau”. Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yang anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap “Eh, aku dah ingat.” Lepas tu pengsan balik.
  11. Bila roommate anda balik, pura-pura tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bahawa yang telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik.
  12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bahawa anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.
  13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampus. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dalam risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate anda.
  14. Bila roommate anda tutup lampu pada sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat muka bodoh dan confused.
  15. Duduk & renung roommate dalam 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member-member sekali sambil makan kacang dengan popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.
  16. Masa roommate tiada, ambil deodoran dan sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.
  17. Kalau roommate ada binatang peliharaan, seperti kucing, offer untuk beri makan kepada binatang tersebut. Cepat-cepat keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kepada kau.
  18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata, “Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la. Macam teknik rebonding.” Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.
  19. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dalam 10 orang bace yasin ramai2. Bila roommate jaga pakat-pakat buat tak nampak apa-apa.
  20. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkejut sampai pengsan bila masuk bilik tengok-tengok ada mayat.

P/s: Boleh gak buat macam ni kalau bengang ngan org rumah (husband, atau seangkatan dengannya)

Hehe, try lah. Aku rasa mesti orang yang tulis idea ni tengah bengang giler dengan roommate dia.

Komentar

comments

Published by

admin

Seorang bapa kepada 5 cahaya mata yang comel & manja. Pendiam tetapi penyayang. Gemar menulis perisian aplikasi web & sukakan sukan adrinalin. Connect with ImamKhalid on Facebook, Google+, Twitter and YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.