Tiada Lagi Alergik Bila Makan Seafood!

Malam tadi bawa Kakak cabut gigi susunya di Klinik Pergigian Rina di Marang. Ini pengalaman pertama kami bawa anak untuk cabut gigi.

Masa kecil-kecil dulu, saya tak pernah ke klinik semata-mata untuk cabut gigi susu, cabut sendiri jer dengan kain.┬áKadang-kadang gigi susu tercabut sendiri jer masa tengah gigit makanan keras. ­čÖé

Masa cabut gigi tadi, Kakak tak nangis pun, siap Angah masuk sekali teman dia. Hehe… mereka memang akrab.

Lepas cabut gigi Kakak, papa offer pegi makan di Pantai Peranginan Kelulut, Marang.

Sotong celup tepung di Pantai Peranginan Kelulut, Marang, Terengganu. Ada sesiapa alergik?
Sotong celup tepung di Pantai Peranginan Kelulut, Marang, Terengganu. Ada sesiapa alergik?

Kami order sotong celup tepung, kerang bakar dan ketam rebus. Minuman pula kami order air kelapa asli. Memang feveret saya tu kelapa asli – tanpa gula, tanpa ais. Continue reading Tiada Lagi Alergik Bila Makan Seafood!

Rawat Keputihan Sebelum Parah, Cegah Faraj Berbau

Pernah tak anda bayangkan:

Muka cantik, kulit licin, bibir merah delima, pinggang ramping bak kerengga, tinggi lampai pula. Bak kata orang-orang tua, serba serbi kena, beruntung kalau dapat buat bini! ^_^

Yer lah, lelaki mana yang tak nak memperisterikan wanita cantik kan?

“Orang lain boleh tengok jer, tapi aku boleh semua!”

Detik hati si suami yang memperisterikan wanita cantik.

Tetapi pernahkah anda tahu, tak semua wanita cantik dan wangi itu cantik juga di dalamnya. Ramai jejaka tampan yang ‘tertipu’ dengan pandangan mata. Continue reading Rawat Keputihan Sebelum Parah, Cegah Faraj Berbau

Vitamin Cinta Berahi Kunci Kebahagiaan Suami Isteri

Vitamin Cinta Berahi Suami Isteri
Vitamin Cinta Berahi Suami Isteri

Mak aiiih tajuk entriku kali ini. Jangan cepat sangat buat spekulasi ye… ^_^

Vitamin cinta berahi untuk pasangan suami isteri. Perlu ker? Berkesan ker? Selamat ker? Pelik bunyinya… Continue reading Vitamin Cinta Berahi Kunci Kebahagiaan Suami Isteri

Rawatan Ekzema – Dalaman & Luaran

Rawatan Ekzema

Ekzema adalah penyakit yang berkait dengan masalah kulit. Biasanya bagi orang dewasa, ekzema boleh didapati di bahagian leher, muka, siku, buku lali, tangan dan lutut.

Manakala bayi pula biasanya dapat dilihat di bahagian pipi, dahi, leher, lengan, betis dan kulit kepala.

Menurut kajian, ekzema biasanya diwarisi (faktor keturunan) dan tidak mempunyai rawatan perubatan khusus untuk merawatnya.

Melainkan steroid untuk menghilangkan rasa sakit serta beberapa jenis krim yang hanya dapat menutup bahagian atas kulit sahaja. Continue reading Rawatan Ekzema – Dalaman & Luaran

Set Kurus Shaklee

Set Kurus Shaklee

Kurus, langsing dan slim semestinya menjadi idaman setiap insan baik wanita mahupun lelaki.

Semua orang nak kurus secara SIHAT, SELAMAT, SEMULAJADI dan BERKESAN.

Oleh itu, Set Kurus Shaklee adalah pilihan yang tepat kerana ia dihasilkan daripada bahan-bahan yang telah diuji secara klinikal, SELAMAT untuk jangka masa panjang dan SELAMAT untuk ibu menyusu, tanpa mengganggu pengeluaran susu ibu. Continue reading Set Kurus Shaklee