Atasi Rabun Anda Dengan Carotomax Shaklee Sekarang!

Rabun ada 4 jenis iaitu rabun jauh, rabun dekat, astigmatism dan rabun tua. Atasi rabun anda dengan hanya satu penyelesaian!

Jenis-jenis rabun - rabun jauh, rabun dekat, astigmatism dan rabun tua.
Jenis-jenis rabun – rabun jauh, rabun dekat, astigmatism dan rabun tua.

Secara semulajadinya, mata kita hanya sesuai untuk melihat objek dari jarak jauh sahaja. Apabila kita memaksa diri untuk melihat objek dekat, maka otot-otot mata akan menekan mata kita supaya dapat melihat objek dekat itu.

Masalah rabun berlaku apabila kita terlalu menekan mata kita supaya dapat melihat objek dekat dengan jelas dan terlalu lama. Perlakuan yang berterusan ini menyebabkan bentuk mata kita tidak dapat kembali ke bentuk asal dengan sempurna.

Untuk atasi rabun mari kita kenali dahulu keempat-empat jenis rabun ini. Apakah punca menyebabkan kerabunan ini?

Rabun Jauh (Miopia)

Miopia biasa terjadi kepada kebanyakan orang, termasuk saya sendiri. Rabun jauh terjadi apabila cahaya dari objek difokuskan di sebelah hadapan retina kerana bebola mata panjang.

Individu yang mengidap rabun jauh ini akan melihat objek dari jarak jauh kelihatan kabur dan tidak jelas.

Contohnya, anda tidak dapat melihat tulisan pada paparan slide sedangkan rakan anda dapat melihatnya dengan jelas.

Anda cuba mengecilkan kelopak mata anda dengan harapan akan dapat melihatnya dengan jelas, tetapi anda tetap gagal, bahkan ia boleh menyebabkan anda berasa sakit kepala. Atasi rabun ini dengan Carotomax.

Rabun Dekat (Hiperopia)

Hiperopia berlaku apabila cahaya dari objek difokuskan di belakang retina kerana bebola mata yang pendek. Tanda-tandanya ialah, anda tidak dapat membaca dalam jarak yang dekat. Atasi rabun ini dengan Carotomax.

Rabun Astigmatism

Individu yang mengidap astigmatism mempunyai retina mata yang tidak rata dan pengidapnya akan mengalami silau yang mengganggu, termasuk melihat objek seolah-olah herot benyot, tidak dapat melihat objek dengan jelas samada dari jarak dekat atau jauh. Atasi rabun ini dengan Carotomax.

Rabun Tua

Rabun tua biasanya berlaku kepada individu yang telah mencecah umur 40 tahun ke atas di mana matanya sudah tidak mampu untuk memfokus, kanta mata bertukar keras dan tidak lagi elastik seperti masa muda.

Terdapat jenis rabun tuan yang ‘alah’ kepada objek dekat seperti membaca atau mencucuk benang ke dalam lubang jarum. Terdapat juga yang alah kepada objek jauh seperti memandu.

Atasi Rabun Dengan Carotomax

Atasi rabun secara total terhadap keempat-empat jenis rabun di atas, secara selamat dan semulajadi dengan Carotomax dari Shaklee!

Atasi rabun dengan Shaklee CarotoMax® (30 Tablet) RM74.00 sahaja

  • Mempertingkatkan daya penglihatan kerana ia menghasilkan ‘ungu visual’ yang boleh mengekalkan penglihatan dalam gelap.
  • Membantu atasi rabun malam, rabun dekat, rabun jauh, astigmatism, mata kering, kelesuan mata, lingkaran hitam di mata dan juga eye bags.
  • Membantu meredakan masalah penyakit kulit seperti psoriasis, kulit kering, kulit kusam, dan kulit berjerawat.
  • Melindungi epithelial iaitu lapisan luar kornea, rongga oral dan merawat ulser saluran usus.
  • Melawan kanser dan antioksida kerana beta karotena yang terkandung dalam carotomax dapat menguatkan sistem imun, melambatkan penuaan dan dapat menghalang pembentukan sel-sel kanser, sekaligus berfungsi mengurangkan risiko kanser, terutamanya kanser paru-paru dan kanser payudara.

Ada Sebarang Kemusykilan?

Jika anda mempunyai sebarang kemusykilan, ringan-ringankanlah jari untuk berdiskusi melalui ruangan komen Facebook di bawah ini, semoga menjadi manfaat kepada pembaca lain.

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan, konsultasi & khidmat nasihat PERCUMA!

Akhir kata, jangan ketinggalan tips sihat untuk beramal! Langgan Soleh.Net terus ke email anda, ianya PERCUMA! Klik sini.

Anda juga boleh follow terus melalui NetworkedBlogs!

Habiah binti Abd Kadir
014.810.7259
Shaklee Independent Distributor
www.facebook.com/mamabasicsupplement

Komentar

comments

Published by

Habiah

Ibu kepada 3 orang cahaya mata yang comel & manja. Proaktif, berintegriti & lantang bersuara. Cintakan kesihatan semulajadi. Suka menghabiskan masa bersama keluarga. Connect with Habiah on Facebook and Google+.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *